Avatar billede chanlo Nybegynder
03. november 2003 - 17:47 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

norton 2002 gør internet langsomt

jeg har en stofanet internet opkopling som kører super hurtigt. men når jeg har norton 2002 installeret går det frygtelig langsomt.... kan jeg gøre noget for at det bliver bedre ??? jeg har xp pro
Avatar billede flumse Nybegynder
03. november 2003 - 18:25 #1
Jeg ved ikke om du kan gøre noget ved norton.
Jeg har haft sammen problem, bare gjore den generelt hele min pc langsom, derfor skiftede jeg til AVG som kan hentes her:
http://www.grisoft.com/us/us_dwnl_free.php
Avatar billede chanlo Nybegynder
03. november 2003 - 18:38 #2
oki kigger på det.. jeg har kørt norton længe uden problemer det må være deres sidste updatering der laver ged i det.... der er noget skod :(
Avatar billede arlet Juniormester
03. november 2003 - 18:49 #3
Hos mig er der ingen problemer, heller ikke med den sidste opdatering, så det skulle ikke være det, der er problemet...
Avatar billede aovergaard Nybegynder
03. november 2003 - 18:52 #4
Jeg har også Norton 2002, og det sløver ikke min computer. I hvert tilfælde ikke, så det er noget jeg lægger mærke til. Men jeg kender flere andre, så snart de har lagt Norton ind, så bliver deres maskiner sløvet, også i den grad. Jeg kan ikke give dig en forklaring på hvad det evt. kan være som er skyld i det. Jeg tror ikke på at det har noget med Nortons opdateringer at gøre. Der er bare nogle maskiner, og Norton som ikke kan sammen.
Avatar billede chanlo Nybegynder
03. november 2003 - 19:30 #5
mærkeligt...det har virket fint i ca 10 måneder og jeg har ikke ændret noget ved min pc ...
Avatar billede aovergaard Nybegynder
03. november 2003 - 20:02 #6
Så syntes jeg godt nok at du lige skal tjekke den for Spyware. Brug denne onlinescanner som hedder X-Cleaner og ligger til venstre: http://www.spywarefri.dk/onlinevark.htm
Lidt opryding med Ad-aware og eller spybot, som du finder på samme side, men under værktøjer.
Avatar billede chanlo Nybegynder
04. november 2003 - 15:55 #7
har ryddet totalt op med diverse værktøjer... jeg må nok prøve noget andet antivirus :(
men tak for hjælpen anyway ;)
Avatar billede arlet Juniormester
04. november 2003 - 16:21 #8
Har du scannet med det som aovergaard anbefalede??
Avatar billede chanlo Nybegynder
04. november 2003 - 16:53 #9
har brugt x-cleaner og spybot.
Avatar billede arlet Juniormester
04. november 2003 - 16:55 #10
Hvis den stadig er langsom, som kom med en hijackthis log

Hent hijackthis : http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#hijackthis

den udpakker du og kører Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den.

DU MÅ IKKE FIXE NOGET SELV. NÅR VI HAR TJEKKET LOGGEN IGENNEM FORTÆLLER VI DIG HVAD DER SKAL SLETTES...

Manual for installering af hijackthis:

http://www.spywarefri.dk/hijackthis.man.htm
Avatar billede chanlo Nybegynder
04. november 2003 - 20:54 #11
det vil jeg gøre...men der er åbenbart bøvl med spywarefri lige nu ??
prøver lidt senere..
Avatar billede aovergaard Nybegynder
05. november 2003 - 00:42 #12
Ja desværre er vi i store problemer lige nu.

Vi er ved at skifte fra php til asp, og der er noget som er gået helt galt. Vi er meget kede af det, men problemet kan først løses når webhotellet åbner i morgen kl. 10 De koder vi har fået virker desværrer ikke :( Når man har allermest brug for dem, så er der lukket.

Men jeg kan hjælpe dig med adressen. Du kan downloade Hijackhtis her:
http://www.spywareinfo.com/~merijn/.../hijackthis.zip

Dette direkte link til download henter du hjem på din computer. Installere programmet, derefter klikker du på .exe filen. Klik derefter på scan, og så på save log. Kopier denne log herind på siden.

Mvh.
Aovergaard/TeamSpywarefri
Avatar billede chanlo Nybegynder
05. november 2003 - 18:09 #13
her kommer den så:

Logfile of HijackThis v1.97.3
Scan saved at 18:11:28, on 05-11-2003
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\System32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\system32\crypserv.exe
C:\WINDOWS\System32\inetsrv\inetinfo.exe
C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\Program Files\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Program Files\Microsoft Hardware\Keyboard\type32.exe
C:\Program Files\Microsoft Hardware\Mouse\point32.exe
C:\PROGRA~2\NORTON~1\navapw32.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Program Files\Microsoft ActiveSync\WCESCOMM.EXE
C:\WINDOWS\System32\RUNDLL32.EXE
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Program Files\Outlook Express\msimn.exe
C:\Unzipped\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://212.10.10.20/
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - D:\Program Files\Adobe\Acrobat 5.0\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Program Files\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Program Files\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [IntelliType] "C:\Program Files\Microsoft Hardware\Keyboard\type32.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [POINTER] point32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\System32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CloneCDElbyCDFL] "D:\Program Files\Elaborate Bytes\CloneCD\ElbyCheck.exe" /L ElbyCDFL
O4 - HKLM\..\Run: [NAV Agent] C:\PROGRA~2\NORTON~1\navapw32.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [H/PC Connection Agent] "C:\Program Files\Microsoft ActiveSync\WCESCOMM.EXE"
O4 - HKCU\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NVMCTRAY.DLL,NvTaskbarInit
O9 - Extra button: Create Mobile Favorite (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Create Mobile Favorite... (HKLM)
O12 - Plugin for .spop: C:\Program Files\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O15 - Trusted Zone: *.dba.dk
O16 - DPF: {166B1BCA-3F9C-11CF-8075-444553540000} (Shockwave ActiveX Control) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/director/sw.cab
O16 - DPF: {4BEE3896-4820-48D1-85EA-5A9A9ECD3D95} (OPUCatalog Class) - http://office.microsoft.com/productupdates/content/opuc.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?37730.2343287037
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {F6A56D95-A3A3-11D2-AC26-400000058481} (Danske e-Sec) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/danskesikker/DB/DanskeSikker.cab
Avatar billede chanlo Nybegynder
05. november 2003 - 18:11 #14
hvad er de .cab filer man kan downloade med links'ne ??
Avatar billede aovergaard Nybegynder
05. november 2003 - 23:31 #15
Ok, vi kigger på den og vender tilbage om lidt
Avatar billede aovergaard Nybegynder
05. november 2003 - 23:39 #16
Den log du kommer med her er ren. Hvis jeg skulle fixe noget er der kun en eneste lille bitte ting. Ikke en som betyder noget, men du kan sætte en vinge ud for denne:O16 - DPF: {166B1BCA-3F9C-11CF-8075-444553540000} (Shockwave ActiveX Control) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/director/sw.cab og derefter klikke på fix chekede.

Du skal ikke bruge de der links til noget som helst, ej heller de cab filer. De ligger der bare, det er ikke nogle som du selv skal aktiver, de aktiveres automatisk når der er brug for dem.
Avatar billede chanlo Nybegynder
05. november 2003 - 23:45 #17
oki, jeg takker for den fine hjælp.
jeg vil overveje at købe nyt antivirus program.
zez ;-)
Avatar billede aovergaard Nybegynder
05. november 2003 - 23:57 #18
Velbekommen, takker for point:). Du behøver ikke købe av for at få et godt prg. Prøv at læse det hele herunder.

Vi har også en lille paranoia pakke løsning, som du lige får med på vejen

Jeg har her lavet en lille ”paranoia pakke” fyldt med bitte små prg. som ikke fylder meget på din computer, og som alle kører uden at de konflikter med hinanden. Alle programmerne er garanteret fri for spyware og er desuden Free prg. Du syntes sikkert, det var da frygtelig mange prg. som du skal installere, men det er desværre blevet sådan at det faktisk ikke mere er virus som er Internettets store problem, men i højere grad spyware, trojanere, malware og hijacking. De prg. som jeg vil foreslå at du kan installere er følgende, som du alle kan finde på dette link: http://www.spywarefri.dk gå til værktøjer, her er de alle og på de fleste er der også en dansk manual. Hvis du installere alle disse små programmer kan du roligt surfe på Nettet uden du skal sidde og være bange for at få alt for meget skidt med ned på din computer.

Man kan hver dag på forsiden af Spywarefri se om der er nye opdateringer. Husk at opdater jævnligt, det er meget vigtigt, for at få den maksimale beskyttelse af programmerne.

Antivirusprg:
Et godt bud her er Avast som kan rigtig meget. Indeholder en email-scanner . Opdaterer virusdefinitionerne. Dette Antivirus prg. er på fuld højde med dem man køber, hvad angår effektivitet. Ok, layout er gammeldags, men det kommer også fra Tjekkiet, men det er et virkelig godt prg.
Derudover er det en god ting engang imellem at onlinescanne for virus. Dette kan du også gøre på spywarefri. Du bør også onlinescanne for spyware og det kan du gøre med X-Cleaner som du ligeledes kan finde på spywarefri.

SpywareGuard.
SpywareGuard. Dette prg. fungerer på samme måde som et Antivirus prg. Det ligger og passer på dig i baggrunden, bare imod spyware og malware i stedet for virus, men fungerer i princippet på samme måde. Derudover passer dette prg. også på at du ikke bliver hijacked.

Spywareblaster.
Det er et lille prg. som ligger sig i registreringsdatabasen og sørger for at der ikke kommer spy på din computer.

Spybot el. Ad-aware.
Spybot el. Ad-aware. Spybot er nok den som finder mest af disse to, men jeg ville nok installere dem begge to hvis jeg var dig, det som det ene prg. ikke finder, finder det andet prg. Det disse prg. gør er, hvis du får noget spy ind på din pc som Spywareblaster ikke kender, kan de finde og fjerne dette spy.

IE-Spyad.
Et lille prg. som ligger sig i registreringsdatabasen. Det ligger en mængde kendte spy Url adresser ind i klassificeret zone, således at du ikke ved et uheld kommer ind på disse grimme spysider.

Startup Monitor
Kunne også være rar at have installeret. Det er et lille prg. som også ligger sig i registreringsdatabasen. Det som dette prg. kan gøre for dig er, hvis der lige pludselig uden dit vidende ligger sig et prg. f.eks. en trojansk hest i din regedit, vil du blive alarmeret om at der er et prg. som vil ligge sig her, og du vil bliver spurgt om du nu også vil tillade dette.

EmtyTempFolder
Dette prg. tømmer hver 5 min. alle dine cookies. Det kan også sættes til automatisk at tømme din History samt alle URL adresser som du har været ude på. Er god til at rydde op i alle disse adresser, cookies og history som man har liggende og fylde på computeren.

Hvis man så har enten kabelnet eller ADSL ja så ville jeg jo også varmt anbefale en firewall. Det er desværre alt for nemt for en hacker at komme inde på din computer hvis du ikke har installeret en firewall. Et godt bud her kunne være Bitguard som du kan købe her: http://www.tryus.dk/start.asp
Dette er kun vejledende men jeg mener dog at du som det mindste bør installere: SpywareBlaster, SpywareGuard, Spybot, EmtyTempFolder (nej til cookies på din pc) og IE-Spyad og så selvfølgelig et Antivirusprg.

Udover jeg har fortalt dig at det er utrolig vigtigt hele tiden at opdatere de forskellige programmer mod både Spyware og virus, så er det også meget vigtigt at du hele tiden sørger for at opdatere din Firewall og ikke mindst dit styresystem Windows.

Så kan jeg også kun varmt anbefale dig at få lukket for Dcom. Det kan du gøre via dette link: http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm#DCom her kan du også læse lidt om Dcom, hvad det er for noget, samt at det er noget du slet ikke har brug for, så vil jeg stærk anbefale dig at lukke for denne. Vi er blevet gjort opmærksomme på at der er nye varianter af Blaster virus på vej, som vil gå gennem Dcom. Det skal heller ikke være nogen hemmelighed at det faktisk er ved at være et krav at man også kører med en firewall som beskyttelse, især lige nu hvor der er flere huller i IE som WindowsUpdate ikke har nogen løsning på lige pt.

Aovergaard/Team Spywarefri