Avatar billede 4_svend Nybegynder
02. november 2003 - 16:55 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

Premiere 6.0 lyd problemer

Når jeg impotere en AVI film ind i Premiere 6.0
er der billede og lyd, men når der klippes
til timeline og dette afspilles, er der billede
men ingen lyd ? Hvorfor kan jeg ikke få lyden med ?
Avatar billede sonysoccer Nybegynder
02. november 2003 - 17:18 #1
Det er ikke sådan at du er kommet til at trykke på højtaler ikonet ud for lyden på timelinen? Den vil nemlig "mute" lyden!
Avatar billede 4_svend Nybegynder
02. november 2003 - 17:26 #2
Nej det har jeg undersøgt.
Kan du høre lyd fra en AVI film når du har klippet den til timeline ?
Avatar billede sonysoccer Nybegynder
02. november 2003 - 17:44 #3
Jeg prøver lige - er tilbage om 1/2 times tid
Avatar billede 4_svend Nybegynder
02. november 2003 - 17:48 #4
Det lyder godt .Her lidt oplysninger om AVI filen
Videokomprimering Div X
Lydformat MPEG Layer-3
Avatar billede sonysoccer Nybegynder
02. november 2003 - 18:07 #5
Jeg har desværre ikke så meget forstand på de forskellige lydformater. Jeg har prøvet at importere et par AVI filer, her var lyden fint med.

Når du ligger din AVI fil på tidslinien, kan du der se om lyden også bliver lagt på tidlinien?

Jeg kan se at du har accepteret dit eget svar, går ud fra at det er en fejl ;-)
Avatar billede 4_svend Nybegynder
02. november 2003 - 18:11 #6
Ja lyden ligger også på timelinen, Jeg har lavet en AVI fil selv fra mit video kamere, det virker fint. ang. accepterer af svar så ved jeg ikke hvad det betyder , det er første gang jeg prøver dette forum.
Avatar billede norbert Nybegynder
02. november 2003 - 18:11 #7
Du kunne jo prøve, inden du klipper, at konvertere lyden til wav og så lægge den ned til billedet. Jeg er ikke sikker på, at du kan klippe i mp3 i premiere.
Norbert.
Avatar billede 4_svend Nybegynder
02. november 2003 - 18:14 #8
Hvis jeg skal konvetere lyden fra en film, hvilket program kan dele lyd fra billede?
Avatar billede norbert Nybegynder
02. november 2003 - 18:19 #9
Det gør du fra timeline i premiere. Du lægger din film ned på timeline, alt det du skal klippe. Så går du i File/export_timeline/audio og går med i setting, hvis den ikke står på wav i filnavnet. I settings finder du "windows waveform". Når så du har konverteret, importerer du wavefilen ind og bytter lydsporet ud med wavefilen.
Norbert.
Avatar billede 4_svend Nybegynder
02. november 2003 - 18:21 #10
det prøver jeg lige
Avatar billede norbert Nybegynder
02. november 2003 - 18:23 #11
yes, yes - det tar lidt tid :-)
Avatar billede 4_svend Nybegynder
02. november 2003 - 18:27 #12
Det hjalp ikke.. der er ikke nogen lyd med.
Skal spise nu .. kommer tilbage igen
Avatar billede norbert Nybegynder
02. november 2003 - 18:32 #13
Det forstår jeg ikke - jeg har lige prøvet det her, og det fungerer her !!!
Norbert.
Avatar billede 4_svend Nybegynder
02. november 2003 - 18:44 #14
Er det også en AVI fil som har disse Komprimeringer?
Videokomprimering Div X
Lydformat MPEG Layer-3
Avatar billede norbert Nybegynder
02. november 2003 - 18:47 #15
Det er DV-avi fra camera, men lydfilen er en mp3-film - som jeg forøvrigt godt kan klippe i, fandt jeg ud af. Men har du husket at rendere - og har du kontrolleret, om der er højttaler på ude i siden på audiosporet, ellers vil den, som sonysoccer siger, mute lyden.
Avatar billede norbert Nybegynder
02. november 2003 - 18:49 #16
Jeg har også prøvet med VCD-fil (mpeg-komprimering), der fungerede det også.
Avatar billede sonysoccer Nybegynder
02. november 2003 - 18:50 #17
De filer jeg hentede krævede også at de først blev "renderet".
Avatar billede norbert Nybegynder
02. november 2003 - 18:53 #18
Du har jo også en audio-mixer under "window" - prøv at kigge på den, der burde du kunne se, om lyden eventuelt skulle være lukket ned - eller mutet.
Avatar billede 4_svend Nybegynder
02. november 2003 - 18:56 #19
ok det prøver jeg lige . hvordan rendere jeg lyden ?
Avatar billede norbert Nybegynder
02. november 2003 - 18:59 #20
Hvis du ser under "timeline", så står det faktisk der. "render audio". Prøv de tre øverste: Preview, render work area og render audio.
Avatar billede norbert Nybegynder
02. november 2003 - 19:00 #21
Jeg selv plejer kun at bruge Preview, så fungerer det.
Avatar billede 4_svend Nybegynder
02. november 2003 - 19:01 #22
ok det prøver jeg nu
Avatar billede 4_svend Nybegynder
02. november 2003 - 19:08 #23
Nej det hjalp ikke. Som sagt så er det kun AVI fil med Lydformat MPEG Layer-3
som jeg har problemer med, alle andre AVI og mpeg filer virker fint.
kan det være premiere som konfligter med andre drivere ?
Avatar billede norbert Nybegynder
02. november 2003 - 19:12 #24
Det ved jeg faktisk ikke - jeg forstår bare ikke, hvorfor du ikke kan. Desværre - jeg kan nok ikke hjælpe dig :-(
Norbert.
Avatar billede 4_svend Nybegynder
02. november 2003 - 19:14 #25
ok :: men tak for at du forsøgte !!!
Avatar billede norbert Nybegynder
02. november 2003 - 19:17 #26
En anden lille ting: For at undgå, at du kommer til at lave den samme fejl en gang til med hensyn til at acceptere dit eget svar, er det en god ide lige at læse reglerne:
http://www.eksperten.dk/regler.phtml
og denne meget vigtige:
http://www.ebruger.dk/faq/#behandling_af_svar
Så undgår du problemer med andre brugere, som måske vil blive sure over det, selvom det kun er en fejl.
Velkommen på eksperten.
Norbert :-)
Avatar billede norbert Nybegynder
02. november 2003 - 19:21 #27
Hvis du vil have svar på spørgsmålet, er du nok nødt til at oprette det igen, fordi folk tror, at du HAR fået svar, fordi du har kommet til at acceptere (lukke) spørgsmålet.
Norbert :-)
Avatar billede 4_svend Nybegynder
02. november 2003 - 19:22 #28
tak for hjælpen
Avatar billede norbert Nybegynder
02. november 2003 - 19:23 #29
velbekomme :-))
Norbert.