Avatar billede gram123 Nybegynder
02. november 2003 - 14:49 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Skiftende server ip ved opsætning af cs server

Jeg har ved cybercity købt en almidelig 512/256k for private. Jeg har en ZyXEL (prestige 650r-31) router, som går videre over i en 8-ports switch som deles mellem de forskellige computere i huset.

Problemet er at når jeg opsætter en dedicatet server, f.eks. som denne D:\GAMES\Half-life\hlds.exe -game cstrike +map cs_mansion +maxplayers 16 -noipx -port 27017 så bliver computeren ved med at give serveren forskellige ip adresser. Altså hver gang serveren startes op igen skiftes der ip. Så folk kan ikke adde serveren til deres favorit fordi at ip er ændret næste gang de vil spille.

Nogen der kan give en grund og måske en måde at rette det på ?

btw hvis det er en nødvendig oplysning kører jeg XPpro.
Avatar billede dr0zie Nybegynder
02. november 2003 - 15:05 #1
Det er fordi du ikke har en fast ip men du har en dedikettet ip
Avatar billede dr0zie Nybegynder
02. november 2003 - 15:06 #2
Den ip du har skiftes enten vær time eller dag meget forskelligt
Avatar billede dr0zie Nybegynder
02. november 2003 - 15:08 #3
Hvis du vil have en server kan du gøre 2 ting enten bytte din dedikettet ip til en fast ip (Dette gøres uden gebyr) Men så skal du bare bruge router for at være på nettet men sådan en har du så det skader intet.
Eller kan du gå ind på www.gratisdns.dk registrer dig (det er gratis)
Så kan du åbne sådan et vindue som så opdatere din ip vær gang den skifter så det navn du har valgt fx cserver.lir.dk hele tiden er under den ip du nu har men så skal folk i cs ikke tilføje din ip men det navn du har valgt.!
Alt dette kræver dog at det der vindue er tændt hele tiden da den opdatere vær 10 min.
Avatar billede dr0zie Nybegynder
02. november 2003 - 15:09 #4
soory mente www.dyndns.dk
Avatar billede gram123 Nybegynder
02. november 2003 - 16:16 #5
Tak for svaret, tror jeg prøver det der dyndns.dk