Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
01. november 2003 - 15:46 Der er 75 kommentarer og
2 løsninger

bruger meget af hukommelsen

Nogen der ved hvorfor min computer bruger total meget af min hukommelse???

iexplore.exe - 26.1004 kb -
iexplore.exe - ca. 26.1004 kb - exp.dk
explorer.exe - 19.912 kb
Steam.exe - 18.772 kb
svchost.exe - 13.692 kb
mirc.exe - 11.156 kb - kun 1 klient
RxMon.exe 10.776
.....
etc.

Også når jeg spiller counter-strike er min ping rimelig høj :-/
Avatar billede ird Praktikant
01. november 2003 - 15:52 #1
tjek lige for virus med en online scanner
Avatar billede ird Praktikant
01. november 2003 - 15:54 #3
tjek ligeledes for spyware:
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
01. november 2003 - 15:54 #4
ird : Har tjekket... bruger Mcafee
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
01. november 2003 - 15:55 #5
der ver noget virus/ trojans og dem har jeg fjernet ...
Avatar billede ird Praktikant
01. november 2003 - 15:56 #6
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#spybot

http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#adaware

installere disse...opdatere dem og kør dem.

Måske har du slettet nogle vigtige filer i samme omgang!

Indsæt denne sti i kør og husk at have xp cd'en i mens!

sfc scan/now
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
01. november 2003 - 15:57 #7
Tjekker lige med Ad-aware
Avatar billede ird Praktikant
01. november 2003 - 15:58 #8
også med spybot. Disse programmer sammen er super
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
01. november 2003 - 16:00 #9
k
Avatar billede arlet Juniormester
01. november 2003 - 16:04 #10
Hvad gør denne her, sfc scan/now????

Det glæder jeg mig til at høre...
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
01. november 2003 - 16:05 #11
Arlet : hvad snakker du om?
Avatar billede arlet Juniormester
01. november 2003 - 16:06 #12
"Indsæt denne sti i kør og husk at have xp cd'en i mens!

sfc scan/now"
Avatar billede ird Praktikant
01. november 2003 - 16:06 #13
Ja det vil jeg også gerne vide!!!

Hvis manden har slette noget gammel virus og måske den vej har slettet nogle filer som IKKE skulle være slettet, kan han jo mangle dem nu!

Disse indsætter sfc scan/now arlet!
Avatar billede arlet Juniormester
01. november 2003 - 16:08 #14
Personligt råder jeg folk til at bruge sfc /scannow

Men sådan er vi jo forskellige *G*
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
01. november 2003 - 16:08 #15
ird : Jeg har ikke slettet noget der ikke skulle slettes !
Avatar billede ird Praktikant
01. november 2003 - 16:09 #16
Sig mig lige hvad pokker du lige mener arlet??????
Avatar billede arlet Juniormester
01. november 2003 - 16:11 #17
Det jeg mener er at du råder ham til at bruge sfc scan/now

Personligt råder jeg folk til at bruge sfc /scannow
Avatar billede ird Praktikant
01. november 2003 - 16:12 #18
Nu stopper du arlet ok!!

Det var en tastefejl makker! Tror ikke lige du er den rette til at fortælle mig hvordan jeg benytter eksperten eller en pc! Har du ikke noget fornuftigt at sige til opretters problem så stop med at spamme herinde!!
Avatar billede arlet Juniormester
01. november 2003 - 16:13 #19
Jeg hjælper ham, fordi du skriver forkert
Avatar billede ird Praktikant
01. november 2003 - 16:14 #20
åben din ICQ arlet!!
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
01. november 2003 - 16:15 #21
ird :
alexa Related og det er en .htm fil der ligger her c:\WINDOWS\Web\related.htm
DSO Exploit der ligger i reg. databasen
DSO Exploit - Dem er der flere af og ligger også i reg. databsen
Windows Media Player er der flere af og også reg. databasen

Mcafee poppede lige frem med en Virus og jeg trykkede slet og den skriver at den er slettet men nu kan jeg trykke Stip, Quarantine og Exclude
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
01. november 2003 - 16:16 #22
jeg har da ikke hentet sfc / scannow :-/
Avatar billede ird Praktikant
01. november 2003 - 16:17 #23
Nej sfc scan/now er noget du indsætter sådan...start>>kør indsæt så denne sti og tryk enter, men husk at have xå cd'en i
Avatar billede ird Praktikant
01. november 2003 - 16:17 #24
sfc /scannow
Avatar billede arlet Juniormester
01. november 2003 - 16:19 #25
du behøver ikke køre den sfc /scannow

Din maskine er fyldt med snavs.
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
01. november 2003 - 16:22 #26
ird : hvad skal jeg gøre med de filer spy bot har fundet?
Avatar billede ird Praktikant
01. november 2003 - 16:23 #27
Dem skal du bare slette
Avatar billede arlet Juniormester
01. november 2003 - 16:24 #28
Har den ikke både fundet nogle sorte og røde??
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
01. november 2003 - 16:25 #29
søger lige igen.. har lige haft genstartet
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
01. november 2003 - 16:25 #30
ird : sikker på jeg bare kan slette dem? kan jeg ikke ødelægge noget på maskinen
Avatar billede ird Praktikant
01. november 2003 - 16:26 #31
nej jeg er sikker!
Avatar billede ird Praktikant
01. november 2003 - 16:26 #32
overlader dig "trygt" til Arlet :-)
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
01. november 2003 - 16:28 #33
arlet : de er kun røde
Avatar billede arlet Juniormester
01. november 2003 - 16:30 #34
Man sletter kun de røde, de sorte lader man være..

Og du sletter ved at afhjælpe valgte problemer
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
01. november 2003 - 16:36 #35
altså det er feks. navnet Windows Media player der er rødt så skal man slette den?
Avatar billede ird Praktikant
01. november 2003 - 16:38 #36
ja alt med rødt skal væk
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
01. november 2003 - 16:39 #37
de er nu slettet !
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
01. november 2003 - 16:40 #38
hvad skal jeg så
Avatar billede ird Praktikant
01. november 2003 - 16:42 #39
genstart og se om ikke det hjalp! Men tror du har din pc fyldt med skidt. Arlet kan læse en hijacklog hvilket jeg ikke kan endnu
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
01. november 2003 - 16:44 #40
hvor er det nu man kan hente hijacklog har haft brugt det før
Avatar billede arlet Juniormester
01. november 2003 - 16:44 #41
Hent hijackthis : http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#hijackthis

den udpakker du og kører Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den.

DU MÅ IKKE FIXE NOGET SELV. NÅR VI HAR TJEKKET LOGGEN IGENNEM FORTÆLLER VI DIG HVAD DER SKAL SLETTES...

Manual for installering af hijackthis:

http://www.spywarefri.dk/hijackthis.man.htm
Avatar billede arlet Juniormester
01. november 2003 - 16:47 #42
tjavz.dk-> Ja, selv Windows Media player er der spyware i, det er dog i småtingsafdelingen, men det er der..

Kan fortælle at selv her på eksperten får man spyware på sin computer, dog også i småtingsafdelingen
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
01. november 2003 - 17:01 #43
Logfile of HijackThis v1.97.3
Scan saved at 16:52:10, on 01-11-2003
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\Smtray.exe
C:\Programmer\Roxio\Easy CD Creator 6\DragToDisc\DrgToDsc.exe
C:\Programmer\Roxio\Easy CD Creator 6\AudioCentral\RxMon.exe
C:\Programmer\Norton Personal Firewall\IAMAPP.EXE
C:\Programmer\Install\ICQLite\ICQLite.exe
C:\Programmer\Install\D-Tools\daemon.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\WINDOWS\System32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\McAfee\McAfee Shared Components\Instant Updater\RuLaunch.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Roxio\Easy CD Creator 6\AudioCentral\Playlist.exe
C:\Programmer\McAfee\McAfee VirusScan\Avsynmgr.exe
C:\Programmer\Norton Personal Firewall\NISUM.EXE
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
C:\Programmer\McAfee\McAfee VirusScan\VsStat.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Norton Personal Firewall\NISSERV.EXE
C:\Programmer\Norton Personal Firewall\SymProxySvc.exe
C:\Programmer\McAfee\McAfee VirusScan\Vshwin32.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Network Associates\McShield\Mcshield.exe
C:\Programmer\McAfee\McAfee VirusScan\Avconsol.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\MIT NAVN\Skrivebord\hijackthis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://stivan.org/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: (no name) - {forskellige tal her} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O3 - Toolbar: &Radio - {forskellige tal her} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: McAfee VirusScan - {forskellige tal her} - C:\Programmer\McAfee\McAfee VirusScan\VSCShellExtension.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Smapp] C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\Smtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [RoxioEngineUtility] "C:\Programmer\Fælles filer\Roxio Shared\System\EngUtil.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [RoxioDragToDisc] "C:\Programmer\Roxio\Easy CD Creator 6\DragToDisc\DrgToDsc.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [RoxioAudioCentral] "C:\Programmer\Roxio\Easy CD Creator 6\AudioCentral\RxMon.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [iamapp] C:\Programmer\Norton Personal Firewall\IAMAPP.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [ICQ Lite] C:\Programmer\Install\ICQLite\ICQLite.exe -minimize
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Programmer\Install\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NVMCTRAY.DLL,NvTaskbarInit
O4 - HKCU\..\Run: [McAfee.InstantUpdate.Monitor] "C:\Programmer\McAfee\McAfee Shared Components\Instant Updater\RuLaunch.exe" /STARTMONITOR
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\RunOnce: [ICQ Lite] C:\Programmer\Install\ICQLite\ICQLite.exe -trayboot
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: ICQ Lite (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: ICQ Lite (HKLM)
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger (HKLM)
O12 - Plugin for .spop: C:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {forskellige tal her} (Shockwave ActiveX Control) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/director/swdir.cab
O16 - DPF: {forskellige tal her} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?37919.4386111111
O16 - DPF: {forskellige tal her} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
Avatar billede arlet Juniormester
01. november 2003 - 17:08 #44
hehe. Den kan jeg ikke bruge til noget som helst.

De tal skal jeg bruge, for at tjekke om de er gode eller skidt.

De kan ikke bruges til noget og de ligger alle steder på nettet.

Så en ny log, som du ikke har pillet ved..
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
01. november 2003 - 17:09 #45
Logfile of HijackThis v1.97.3
Scan saved at 16:52:10, on 01-11-2003
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\Smtray.exe
C:\Programmer\Roxio\Easy CD Creator 6\DragToDisc\DrgToDsc.exe
C:\Programmer\Roxio\Easy CD Creator 6\AudioCentral\RxMon.exe
C:\Programmer\Norton Personal Firewall\IAMAPP.EXE
C:\Programmer\Install\ICQLite\ICQLite.exe
C:\Programmer\Install\D-Tools\daemon.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\WINDOWS\System32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\McAfee\McAfee Shared Components\Instant Updater\RuLaunch.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Roxio\Easy CD Creator 6\AudioCentral\Playlist.exe
C:\Programmer\McAfee\McAfee VirusScan\Avsynmgr.exe
C:\Programmer\Norton Personal Firewall\NISUM.EXE
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
C:\Programmer\McAfee\McAfee VirusScan\VsStat.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Norton Personal Firewall\NISSERV.EXE
C:\Programmer\Norton Personal Firewall\SymProxySvc.exe
C:\Programmer\McAfee\McAfee VirusScan\Vshwin32.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Network Associates\McShield\Mcshield.exe
C:\Programmer\McAfee\McAfee VirusScan\Avconsol.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\Steven\Skrivebord\hijackthis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://stivan.org/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: McAfee VirusScan - {ACB1E670-3217-45C4-A021-6B829A8A27CB} - C:\Programmer\McAfee\McAfee VirusScan\VSCShellExtension.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Smapp] C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\Smtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [RoxioEngineUtility] "C:\Programmer\Fælles filer\Roxio Shared\System\EngUtil.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [RoxioDragToDisc] "C:\Programmer\Roxio\Easy CD Creator 6\DragToDisc\DrgToDsc.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [RoxioAudioCentral] "C:\Programmer\Roxio\Easy CD Creator 6\AudioCentral\RxMon.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [iamapp] C:\Programmer\Norton Personal Firewall\IAMAPP.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [ICQ Lite] C:\Programmer\Install\ICQLite\ICQLite.exe -minimize
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Programmer\Install\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NVMCTRAY.DLL,NvTaskbarInit
O4 - HKCU\..\Run: [McAfee.InstantUpdate.Monitor] "C:\Programmer\McAfee\McAfee Shared Components\Instant Updater\RuLaunch.exe" /STARTMONITOR
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\RunOnce: [ICQ Lite] C:\Programmer\Install\ICQLite\ICQLite.exe -trayboot
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: ICQ Lite (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: ICQ Lite (HKLM)
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger (HKLM)
O12 - Plugin for .spop: C:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {166B1BCA-3F9C-11CF-8075-444553540000} (Shockwave ActiveX Control) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/director/swdir.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?37919.4386111111
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
Avatar billede arlet Juniormester
01. november 2003 - 17:10 #46
Takker. jeg tjekker den, slet ikke noget imens.

Der går en god halv time med at tjekke sådan en log..
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
01. november 2003 - 17:11 #47
slet ikke noget imens hvad?

hvordan tjekker du sådan en log via de der tal? :-/ meget rart af vide så får man jo mere viden ;)
Avatar billede arlet Juniormester
01. november 2003 - 17:13 #48
det tager vi bagefter...
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
01. november 2003 - 17:15 #49
Yup ;)
Avatar billede arlet Juniormester
01. november 2003 - 17:36 #50
Der var ikke noget at finde i den log, så spybot har taget det der er.
Prøv at kigge i joblisten og der stadig er noget der bruger meget.

Under cpu, dem der er over 3% skriver du lige her..
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
01. november 2003 - 17:41 #51
Dem der bruger mere end 3 KB

msnmsgr.exe - 3.108 KB
mirc.exe - 4.756 KB
Mcshield.exe - 4.952 KB
svchost.exe - 5.496 KB
Steam.exe -  8.256 KB
explorer.exe - 8.256 KB
mirc.exe - 10.304 KB
iexplore.exe - 22.076 KB
Avatar billede arlet Juniormester
01. november 2003 - 17:44 #52
Så er du ren nu.

For at sikre din fremtidige færden på nettet vil jeg foreslå at du henter følgende programmer :
Spywareblaster & Spyguard & IE-SPYAD & Empty Temp Folders & Ad-aware

Alle programmerne finder du her http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm

Hvor der også er en beskrivelse af programmet, samt en installations vejledning..

Alt sammen skal løbende opdateres, ligesom dit windows og IE..

Derefter kan du trygt surfe på nettet, uden at få alt det snavs på computeren.
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
01. november 2003 - 17:46 #53
arlet : Ok... men er det virkelig rigtigt at iexplore tager så meget og de andre ting også?
Avatar billede arlet Juniormester
01. november 2003 - 17:49 #54
min explorer ligger på 17000 og en anden på 18000

har 4 svchost på tilsammen 25000.

Så jo, det kan godt være rigtigt...

men kig i stedet for på cpu % der må ikke være nogen over 5%
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
01. november 2003 - 17:54 #55
Aktiv systemproces bruger næsten 100%
Avatar billede psychoras Novice
01. november 2003 - 18:16 #56
tjavz.dk > Har du noget i mod jeg lige spørger arlet om noget?
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
01. november 2003 - 18:37 #57
psychoras : Bare spørg ham ;)
Avatar billede magictouch Nybegynder
01. november 2003 - 18:51 #58
tjavs.dk>Aktiv systemproces ligger næsten altid på 98-99 % det er normalt.
Avatar billede magictouch Nybegynder
01. november 2003 - 18:58 #59
Og min explorer er på ca.30.000 og ie er på ca.32.000. Cpu er mellem 1 og 2% det ser du under ydeevne
Avatar billede arlet Juniormester
01. november 2003 - 19:18 #60
jeps, magictouch, det er rigtigt.

aktiv systemproces skal ligge så højt, for det er det der er ledigt..
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
01. november 2003 - 22:36 #61
Min maskine er blevet langsom her de sidste bare dage.. forstår ikke hvad der kan være galt...?
Avatar billede arlet Juniormester
01. november 2003 - 23:03 #62
Prøv lige i morgen tidlig og se om den stadig er langsom og hvis den er så tag en tur med ad-aware.

Men maskinen er ren, så den skulle spinde som en kat, du kan evt slette din temp, den kan godt sløve lidt, hvis den er fyldt op
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
01. november 2003 - 23:05 #63
arlet : den har gjort det de sidste bare dage og det hjælper ikke noget at genstarte
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
02. november 2003 - 00:47 #64
Jeg tjekkede lige min jobliste og opdagede at der var en fil der kørte som hed dfrgfat.exe og brugte 40% af cpu´en !!!!! hvad er det for en fil???
Avatar billede arlet Juniormester
02. november 2003 - 00:54 #65
Den var ikke rigtigt lige til at finde, men muligvis defragmentering...

Prøv at kvæl den og se om den kommer igen
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
02. november 2003 - 00:58 #66
filen ligger i tre mapper

windows\Prefetch
windows\system32
windows\servicepackfiles\i386

Det er da også underligt at filen bruger 40% af cpu´en

jeg har lukket den ned men diskfragmentering er stadigvæk oppe...

og jeg skal diskfragmentere men den siger at forbindelsen er afbrudt? hvorfor siger den det !! den siger det når den er færdig
Avatar billede arlet Juniormester
02. november 2003 - 01:00 #67
diskfragmentering bruger rigtigt meget cpu, så den er helt sikkert god nok
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
02. november 2003 - 01:01 #68
arlet : men hvorfor bliver den afbrudt til sidst? kan det være fordi jeg sidder og bruger commen samtidig?
Avatar billede arlet Juniormester
02. november 2003 - 01:04 #69
Det ved jeg faktisk ikke....
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
02. november 2003 - 01:05 #70
tror jeg skal have formateret hele maskinen så den er ren som sne... for det her kan jeg ikke holde ud at den er så langsom
Avatar billede arlet Juniormester
02. november 2003 - 01:07 #71
Det kunne godt være den trængte til det..
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
02. november 2003 - 01:07 #72
arlet : Kan jeg få dig til lige at hoppe på ICQ ?? :)
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
02. november 2003 - 01:08 #73
arlet : men jeg har lige lagt image ind af mit styresystem men det er da underligt at den skulle være langsom efter jeg har lagt nyt os ind igen ... men måske det er pga. jeg har 2 partitioner på HHD´en og den ikke har været formateret i lang tid
Avatar billede fromsej Praktikant
02. november 2003 - 10:58 #74
Defragmentering bør man altid foretage i fejlsikker tilstand, samt lade PCén være i mellemtiden, den sluger af H. til, og er sart overfor anden brug.
Avatar billede arlet Juniormester
02. november 2003 - 11:07 #75
Tjavs -> Nu er fromsej her, ham savnede jeg lidt, da du spurgte mig om det med formatering med forskellige styreprogrammer osv.

Så stil spørgsmålet her, så ser han det..
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
17. november 2003 - 12:52 #76
k.. jeg har ikke noget spørgsmål lige nu.. men skla nok spørge hvis jeg støder på problemet igen....

og tak for hjælpen
Avatar billede ird Praktikant
17. november 2003 - 12:57 #77
anytime