Avatar billede spg10 Nybegynder
01. november 2003 - 10:55 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

er mmtask.exe en virus

Added as a result of a VIRUS related to the SOBIG.E VIRUS!

jeg brugte Perfect process shield
Avatar billede arlet Juniormester
01. november 2003 - 10:55 #1
Avatar billede arlet Juniormester
01. november 2003 - 10:56 #2
ja, det er det, følg vejledningen oppe over
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. november 2003 - 10:57 #3
Og linien du skal lægge mærke til er "Mmtask.exe may be a copy of WinGate, a legitimate application which can be used as a backdoor. Mmtask.exe should be deleted if it is found in conjunction with Backdoor.Lala.C or another variant."
Avatar billede arlet Juniormester
01. november 2003 - 10:58 #4
Ellers kør en tur med stinger, den skal nok fjerne den : http://download.nai.com/products/mcafee-avert/stinger.exe
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. november 2003 - 10:58 #5
Og nej det er det nødvendigvis ikke - sorry, men du får lige 2 modstridende svar her.

Læs det der står på linket og find selv ud af hvem der her ret...
Avatar billede fromsej Praktikant
01. november 2003 - 10:59 #6
Spg10>>For din egen skyld, vil du ikke godt tage en beslutning om det skal være på eksperten, eller hos os du spørger, nå ja også lidt for vores, både Arlet og jeg følger med begge steder, og det er altså umuligt for os at vide hvad den anden foreslår, eller kommer frem til, når det foregår to steder.
http://www.hostedstuff.com/services/forum/?id=1903&group=1&thread=15245
Avatar billede spg10 Nybegynder
01. november 2003 - 11:00 #7
er forviret det er musicmatch jukebox
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. november 2003 - 11:01 #8
Enig med fromsej.
Avatar billede spg10 Nybegynder
01. november 2003 - 11:01 #9
og norton antivir to den ik
Avatar billede spg10 Nybegynder
01. november 2003 - 11:03 #10
ok
Avatar billede spg10 Nybegynder
01. november 2003 - 11:03 #11
men det er jo musicmatch jukebox
Avatar billede arlet Juniormester
01. november 2003 - 11:05 #12
Kør en tur med stinger, hvis det er snavs, så fjerner stinger den og hvis den hører til programmet, lader stinger den være
Avatar billede spg10 Nybegynder
01. november 2003 - 11:07 #13
ok
Avatar billede spg10 Nybegynder
01. november 2003 - 11:20 #14
det var ikke nogle virus
Avatar billede spg10 Nybegynder
01. november 2003 - 11:29 #15
hmm er det programmet der er noget galt med
Avatar billede arlet Juniormester
01. november 2003 - 11:42 #16
så prøv at geninstaller det
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. november 2003 - 12:48 #17
arlet> lad dette være et eksempel på at man skal LÆSE det man linker til ;)
Avatar billede arlet Juniormester
01. november 2003 - 12:54 #18
john stigers -> det kunne være begge dele, der var derfor jeg bed spg10 om at skanne med stinger, så var vi sikker på ikke at slette en fil, der hører til et program *S*
Avatar billede velociware Nybegynder
03. december 2003 - 01:06 #19
Hejsa

Jeg har søge funktionen tilgængelig i Perfect process( da jeg selv har lavet det ;) ) og den beskriver to muligheder :
Name : mmtask (2)
File : mmtask.exe

Part of MusicMatch Jukebox - digital music player / CD burner and ripper / music organizer / playlist creator"

http://www.musicmatch.com/download/plus/jukebox_intro.htm?os=pc&mode=input&BTD=1&DID=

Name : MMtask Service
File : mmtask.exe

POSSIBLE SPYWARE
Added as a result of the BACKGAT.A VIRUS! If located in windows system folder then its not the valid MusicMatch Jukebox mmtask.exe"
http://www.sophos.com/virusinfo/analyses/trojbackgata.html

Den Dat fil du(Arlet) har udtræk fra er en gammel dat, sorry for at jeg ikke havde korrekte oplysninger på den dengang.

Men som jeg kan se fra tråden har der været sagkyndige folk på sagen. :D
BACKGAT.A VIRUS ligger desuden også noget i din startup(I registry "run")