Avatar billede aris Nybegynder
31. oktober 2003 - 16:29 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Motorola Surf Board 4100

Jeg har problemer med at inst. driver til modem "Motorola Surf Board 4100" på en maskine med win 98, jeg har cd med driver men kan ikke huske hvordan det gøres i win 98 - har prøvet men den kan ikke finde driver på cd - skal man gå til et bestemt sted på cdén for at den kan finde den ? eller hvad ? Jeg skal på esenet - har været på før.
Avatar billede kapla Nybegynder
31. oktober 2003 - 17:21 #1
Her er den specifikke manual til dit SURFboard: (engelsk) http://gicout60.gic.gi.com/customer_docs/user_guides/479657-001-99.pdf

Og den generelle, danske, som siger følgende om installation af USB driver i Windows 98:
http://gicout60.gic.gi.com/customer_docs/user_guides/493901-012-a.pdf

Opsætning af en USB-driver i
Windows 98
HUSK: Kontrollér, at cd-rom'en, som fulgte med SURFboard-kabelmodemet, er sat i
cd-rom-drevet, før du sætter USB-kablet i. Denne cd indeholder USB-drivere og skal
sættes i pc’ens drev, før du forbinder kabelmodemet til pc’en.
Guiden Tilføj ny hardware vises et par sekunder, efter at USB-forbindelsen er oprettet.
1 Klik på Næste.
2 Klik på “Søg efter den bedste driver til enheden”, som vist i vinduet nederst til
venstre.
3 Klik på Næste.
4 Det er kun “cd-rom-drev”, der skal markeres, som vist i vinduet øverst til venstre.
5 Klik på Næste.
Hvis din computer har fundet driveren, skal du gå videre til 8.
6 Hvis din computer ikke kan finde driveren, vises det foregående vindue igen. Vælg
Angiv en placering, og indtast cd-rom-drevets placering som vist nederst til
venstre.
For at indlæse driveren skal du muligvis klikke på Gennemse for manuelt at vælge
NetMotCM.sys-filen på cd-rom’en
7 Klik på Næste.
8 Vælg Den opdaterede driver..., og klik på Næste.
Hvis vinduet ikke vises, skal du kontrollere, at cd-rom’en SURFboard-kabelmodem
er sat korrekt i cd-rom-drevet. Hvis du stadig ikke kan finde den korrekte driverfil,
skal du klikke på Annuller for at afbryde installationen og udføre proceduren
“Fjernelse af USB-driveren fra Windows 98 og Windows Me” på side 38. Derefter
gentages denne procedure.
9 Når vinduet nederst til venstre vises, skal du klikke på Næste.
Hvis et vindue med meddelelsen Kopierer filer... vises, hvor du bliver spurgt om dit
cd-rom-drev, skal du indtaste drevets bogstav (f.eks. ”D”). Klik på OK.
Hvis der vises et vindue med meddelelsen ”Indsæt disk”, som nedenfor vist, skal du
bruge Windows 98-systemfiler til at fuldføre installationen. For at installere filerne
skal du sætte din Windows 98-cd-rom i cd-rom-drevet, og klikke på OK.
Den samme procedure gælder for alle modemer, selvom
modelnummeret på dit SURFboard-kabelmodem kan være
forskelligt fra det, der vises i eksemplerne i denne vejledning.
Når alle de nødvendige filer er indlæst, vises vinduet øverst til venstre med
bekræftelse af installationen.
10 Klik på Afslut. Vinduet nederst til venstre vises.
11 Klik på Ja for at genstarte din computer.
Når du har fuldført opsætningen af USB-driveren, kan du fortsætte med “Konfiguration af
TCP/IP i Windows 95, 98 og Me” på side 23.
Hvis du har problemer med opsætningen af USB-driveren, bedes du følge
instruktionerne i “Fjernelse af USB-driveren fra Windows 98 og Windows Me” på side 38
og derefter gentage denne procedure. Hvis det ikke løser problemet, skal du læse
Softwarelicens og garantioplysninger, som fulgte med dit SURFboard-kabelmodem, for
flere oplysninger om garanti.
Avatar billede aris Nybegynder
31. oktober 2003 - 19:55 #2
Tusinde tak - det virker
Avatar billede kapla Nybegynder
31. oktober 2003 - 21:33 #3
Så lidt. :)