Avatar billede scania Praktikant
31. oktober 2003 - 00:26 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Win 2000 lan/internet

Jeg har 4 pc'er i huset som er koblet sammen via en HUB.
alle 4 kan komme på Internettet, med en fast poplic IP adresse (bruger samme DNS server 62.61.xxx.x)
de 3 kan dele mapper og kan finde hianden med den ene kan værken ses el. se nogen af de andre 3
Avatar billede ducks Nybegynder
31. oktober 2003 - 00:55 #1
Har du installeret IPX protocol?

Netværkssteder - Egenskaber - Netkort - Egenskaber - Installer - Protocoller - IPX
Avatar billede fetmule Nybegynder
31. oktober 2003 - 00:57 #2
de har garenteret alle et ip nummer på dit hjemme netværk, fx. 192.168.0.1 192.168.0.2 o.s.v, måske mangler den sidste det ip nr, og få rettet lidt i kontrolpanel så den kan dele sine filer.
Avatar billede scania Praktikant
31. oktober 2003 - 01:03 #3
Roder lidt med det lørdag jeg svare senere forløbig tak
Avatar billede bjuhl Nybegynder
31. oktober 2003 - 08:40 #4
fetmule -> Jeg tror ikke han har interne IP'er, for han har jo ingen Router, men et HUB. Det betyder at hver PC har en Global IP

Problemet kan være fordi, at de 3 PC'er der kan se hinanden har IP'er fra ISP i samme IP-Range og den sidste har fået en udenfor range.

Løsningen er som ducks siger at installere en sekundær protokol til LAN-trafik, f.eks. IPX
Avatar billede ulli57 Nybegynder
31. oktober 2003 - 13:04 #5
jeg tror vi er på samme net ,du har private adresser beskyttet af nat.. der er 2 løsninger enten instaler ipx eller få en router
Avatar billede scania Praktikant
01. november 2003 - 23:53 #6
duks havde ret, det virker med IPX, nu kan alle se de og den kan se alle.
Bolt kan de 3 ikke få adgang til den. Følgende meddelse kommer ved forsøg på at åbne de i computere i nærheden.
"\\navn er ikke tilgængelig.
Logonfejl: Brugeren har ikke fået lov til at anvende den forspurgte logontype på denne computer.
Avatar billede odysseus Nybegynder
07. november 2003 - 17:16 #7
det sidste lyder som et firewall problem.