Avatar billede mynster Nybegynder
30. oktober 2003 - 23:22 Der er 17 kommentarer

nero kan ikke finde min brænder.

og jeg kan ikke få noget andet brændingsprogram til at modtage store cd´er (870mb)  hjælp
Avatar billede m_skau Nybegynder
30. oktober 2003 - 23:31 #1
Jeg fik også lige pludselig det problem med Nero i går. Min brænder er ekstern, USB. Da jeg koblede alt andet usb udstyr fra og rebootede, så opdagede Nero brænderen igen.
Kan du i øvrigt se brænderen i computerens almindelige drevliste (via stifinder)?
Avatar billede c-holst Novice
30. oktober 2003 - 23:31 #2
bare et bud
afinstaller nero, andre cd brændere og evt deamontool og andre ting der vedrørercd drev

slet dine cddrev i enhedshåndteringen og genstart. installer nero igen.

hvilket drev er der desangående tale om *S*
Avatar billede retaxes Nybegynder
30. oktober 2003 - 23:32 #3
prøv at afinstalere Nero, luk ned og fjern kablet fra brænderen.
Start computeren og se om der er gule tegn i Enhedshåndteringen, fjern dem.

Luk ned og sæt brænderen til, start Windows, se efter om brænderen optræder i Enhedshåndteringen, gør den det installerer du Nero.
Avatar billede c-holst Novice
30. oktober 2003 - 23:46 #4
fra neros faq,

3. I lost the drive letters for my Recorder as well as for my CDROM/DVDROM drives after installing Nero/Nero Express/ or InCD. What can I do to resolve this?

This is a rare occurrence, and it's normally caused by either our installer, or by uninstalling another CD Recording software program from the system.
You will need to edit the Registry to resolve this issue.
Open Regedit and go to:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\
{4D36E965-E325-11C E-BFC1-08002BE10318}

Now delete the keys:

LowerFilters and UpperFilters.

Now reboot and your optical drives should function again.

link til nogle små utilities
http://nero.com/en/631938347293151.html

har før set folk anbefale

http://nero.com/en/631938356417810.html
Avatar billede neander Nybegynder
31. oktober 2003 - 09:25 #5
Jeg har haft samme problem. Det var fordi den brænder jeg havde sat I kun kunne køre med den præcist samme nero CD-ROM som fulgte med, og ikke andet software. Efter jeg havde installeret den respektive CD fungerede det hele...
Avatar billede bjuhl Nybegynder
31. oktober 2003 - 10:53 #6
Installer en nye udgave af Nero. Der kommer konstant nye versioner som understøtter de ny drev.
Jeg oplever tit det problem, og det er altid fordi Nero versionen er for gammel.
Avatar billede retaxes Nybegynder
31. oktober 2003 - 11:07 #7
bjuhl> bliver man ikke ruineret når man hele tiden skal ha' en ny version, er det ikke nok at hente en opgradering gratis?
Avatar billede bjuhl Nybegynder
31. oktober 2003 - 11:14 #8
Jo, det kan du også.
Men det er jo bare til man finder en ver. der virker.

Forskellen på alle de nye ver. er kun hvad de understøtter. Der kommer ikke nye features hver gang der kommer en ny udgave.

Desuden er det ikke så svar at finde cracks til Nero :-)
Avatar billede retaxes Nybegynder
31. oktober 2003 - 12:00 #9
og cracks nævner vi slet ikke her på eksperten ;o)
Avatar billede bjuhl Nybegynder
31. oktober 2003 - 12:43 #10
What ever..... Det er da i min fri ret at snakke om det, så længe jeg ikke ligger link eller lign. på siden.

Du har vel heller aldrig kørt uden lys på cyklen, vel?
Avatar billede retaxes Nybegynder
31. oktober 2003 - 13:16 #11
du behøver ikke at bruge lys for at køre på Eksperten.
Avatar billede c-holst Novice
31. oktober 2003 - 19:20 #12
lidt respons fra spørgeren inden vi går helt i selvsving i hans tråd
Avatar billede mynster Nybegynder
01. november 2003 - 15:43 #13
ja. jeg har jo selvfølgelig afinstalleret mine drev, drivere, nero osv for at prøve igen...

det virker ikke rigtigt endnu.

måske ville det hjælpe med nero 6.0?

det er ellers en ny sone brænder 52*24*52
Avatar billede mynster Nybegynder
01. november 2003 - 15:44 #14
den nero jeg kører med nu hedder 5.5
Avatar billede c-holst Novice
01. november 2003 - 17:18 #15
det kan jo være nero 5,5 ikke understøtter denne, så måske var det en god ide.
Avatar billede c-holst Novice
01. december 2003 - 23:24 #16
har du fået det op at køre?

vi hører gerne hvordan det går med dit problem
Avatar billede dompap Novice
16. marts 2005 - 20:46 #17
Ved godt at det er et gammelt indlæg.
Jeg havde også det problem at Nero ikke kunne finde dvd-brænder drev (eller rettere - Nero kunne "se" mit drev når jeg klikkede på disc-info ikonet, men ikke i rullemenuen i værktøjslinien).
Løsning : Daemon tools blev lukket ned - Nero lukket ned og åbnet igen og herefter kan jeg se relevante drev.
Dompap.