Avatar billede osh Nybegynder
30. oktober 2003 - 19:50 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Oprette genvej

Hej

Er der en hjælpsom sjæl (eller flere) der kan hjælpe med følgende:

Når jeg vælger åbn i Word eller Excel fremkommer en dialogboks, hvor der i venstre side er et panel bestående af følgende mapper: (i hvert fald i min

Oversigt
Dokumenter
Skrivebord
Foretrukne
Netværkssteder

Er det muligt at tilføje en mappe som ofte bruges i dette panel - hvordan gøres dette hvis muligt ?

På forhånd tak
Avatar billede osh Nybegynder
30. oktober 2003 - 19:52 #1
Glemte at fortælle, at det er office xp jeg har installeret
Avatar billede Slettet bruger
30. oktober 2003 - 20:05 #2
Kan du ikke blot føje mappen til foretrukne
Avatar billede m_skau Nybegynder
30. oktober 2003 - 20:05 #3
Avatar billede osh Nybegynder
30. oktober 2003 - 20:46 #4
Tak for hjælpen Martin.
Prøver når jeg får mere tid.
Avatar billede jkrons Professor
31. oktober 2003 - 01:03 #5
Bare for en god ordens skyld: Det er ikek nødvendigt med hverken 3. partsprogrammer eller ændring af registreringsdatabaene når vi taler XP.

Vælg Åbn. Find den mappe, du vil tilføje. Den skal være vist i boksen, men ikke være åben. Marker mappen. klik så på Funktioner (øverst til højre i dialogboksen), og vælg Føj til mine adresser. Så er du kørende, og du kan have op til 256 mapper i panelet, men så bliver det godt nok lidt uoverskueligt :-)
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2003 - 08:28 #6
jkrons> Føj til mine adresser har jeg ikke som et punkt i min menulinie, det eneste der ligner er Føj til foretrukne. Hvilken version af Word og Excel bruger du ??
Avatar billede jkrons Professor
31. oktober 2003 - 09:42 #7
scaramer-> XP - og det er den første funktion, hvor det er muligt at gøre det direkte. I tidligere versioner skulle man enten have 3. parts software som m_skau fortæller, eller hente en add-in. Se også

http://www.eksperten.dk/spm/404109
Avatar billede osh Nybegynder
31. oktober 2003 - 11:48 #8
Hej igen

Har anvendt den metode som m skau beskriver, men den kræver lidt mere håndarbejde end godt er.
Har også prøvet den metode som jkrons beskriver, og må altså tilstå, at det er den nemme og enkle metode.
Nu har jeg altså givet mine point til m skau, men hvis du er interesseret, vil jeg gerne give dig nogle piont for det fremragende svar jkrons

Tak for hjælpen til jer alle
Avatar billede jkrons Professor
31. oktober 2003 - 11:51 #9
Det er helt i orden. Jeg ville bare ikke undlade at nævne muligheden :-)