Avatar billede loss Nybegynder
29. oktober 2003 - 12:34 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Jmail - Afsending af nyhedsbrev

Jeg har lige et hurtigt spørgsmål.

På hvilken måde er det bedst at sende et nyhedsbrev ud.

1.En løkke der sender en mail ud pr, email? med pagin så der kommer x email pr side. (ingen BBC modtagere)

2.En mail med en lang liste BBC modtagere

3.Flere mails hvor man splitter emailsne op i grupper af fx 50, via paging og afsender det med BBC modtagere.

Jeg er "bare" interreseret i at vide hvilken metode der er den bedste at bruge. Jeg behøver ingen kode eksempler.

Links til andre medier har osse interresse.

På forhånd tak
Loss
Avatar billede a-torsten Nybegynder
29. oktober 2003 - 12:39 #1
Jeg ville nok vælge nr 3 fordi:

1: Her opretter du forbindelse til komponentet alt alt alt for mange gange

2: Her kan dit script time ud, og derved gøre at dine sidste modtagere ikke får mailen...

3: En blanding mellem de 2, men du opretter kontakt med komponentet 50 gange færre, og så burde listen men kun 50 modtagere ikke time ud...

/Anders
Avatar billede loss Nybegynder
29. oktober 2003 - 12:47 #2
Hvis man vælger nummer 3. Hvor mange emails burde man inkludere i hver løkke ?
Avatar billede a-torsten Nybegynder
29. oktober 2003 - 12:51 #3
Jeg ville sige max 50... Men det kommer jo også helt an på serveren osv... Er det en kraftig server kan den måske klare lidt mere...

Du bør prøve dig frem... Du kan jo altid ændre på dit scipt fra gang til gang, indtil du er helt tilfreds...

/Anders
Avatar billede loss Nybegynder
30. oktober 2003 - 20:34 #4
Hej igen.

Hvilken email skal man sætte som modtager ? Den vil da melde fejl hvis man ikke har en reciever ?
Avatar billede a-torsten Nybegynder
30. oktober 2003 - 21:31 #5
Du kan vel bare sætte den 1 om reciever 0g de næste 49 som bcc

Dette kan sikkert afklares vha. et array...

/Anders
Avatar billede loss Nybegynder
30. oktober 2003 - 21:49 #6
jo det kunne man jo selvfølgelig.... Det kunne jo have været det var et eller andet smart man burde gøre..
Avatar billede ellebaek Nybegynder
30. oktober 2003 - 21:52 #7
jeg ville umiddelbart vælge en mail som du selv har til at sende til...

I stedet for den første, det kan være den første ikke er interreseret i at få sin email adresse sendt til de 49 andre...
Avatar billede loss Nybegynder
30. oktober 2003 - 21:59 #8
ahhhh ja, det er jo rigtigt..

det må selvfølgelig ikke ske!!! havde jeg egentligt selv tænkt på tidligere, er nok bare lidt træt nu :)
Avatar billede ellebaek Nybegynder
30. oktober 2003 - 22:07 #9
;-)
Avatar billede loss Nybegynder
03. november 2003 - 21:57 #10
Lige et tillæg spørgsmål..

Er det på en eller anden måde muligt af sende en mail med bbc modtagere, og når de modtager mailen optræder deres mail som den man har sendt den til ?.

Sådan at der som reciever ikke står fx nyhedsbrev@domæne.dk
Avatar billede ellebaek Nybegynder
04. november 2003 - 22:57 #11
Nej, det kan du ikke....

Ikke når du benytter bcc...!
Avatar billede loss Nybegynder
28. januar 2004 - 09:25 #12
lidt langsom ups :)