Avatar billede jan_l Nybegynder
27. oktober 2003 - 23:46 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

USB Flash disc - Kryptering/adgangskontrol

Er der nogle der kender til et program der kan kryptere hele eller en del af indholdet af en USB flash disk, således at man ikke får adgang til indhold på den, medmindre man angiver et password.
Det skal naturligvis være muligt at kunne bruge det uden der skal være speciel software installeret på den PC, hvor den skal anvendes.

Jeg har fundet nogle programmer, som kan oprette en krypteret fil, hvori man kan indlejre filer og foldere, men så vidt jeg har kunnet se, så kræver det at der skal installeres drivere/software på den PC hvor man vil kunne tilgå filerne/folderne.

Programmet må meget gerne være freeware, men det er ikke et krav...
Avatar billede jan_l Nybegynder
27. oktober 2003 - 23:48 #1
Der må selvfølgelig godt være installeret software/drivere på den PC, hvor det bliver oprette/installeret, men jeg skal kunne få adgang til filerne/folderne på andre PC'ere uden at der skal være software installeret på disse.
Avatar billede halifax Nybegynder
28. oktober 2003 - 15:38 #2
Mon ikke du kan bruge PowerArchiver - i en ActiveDisk version - som kan installeres på OG køres fra en USB Disk / USB Key uden indblanding af filer på den PC, som USB Disk'en bruges på.
Med programmet kan du pakke dele af eller hele indholdet på din USB Disk. Feks i .zip-format som du forsyner med password. Indbygget feature i programmet. Find det her
http://europe.iomega-activedisk.com/servlet/moonshine/goto?page_url=/titles/title_list.jsp&category=Utilities

På Iomega-Active disk findes flere programmer/utility's som kan installeres på og køres fra USB Disk uden brug af filer på den pågældende PC og uden der efterlades filer på den.
Find dem her (nogle er freeware, andre shareware)
http://europe.iomega-activedisk.com/servlet/moonshine/goto?page_url=/index.jsp
Avatar billede jan_l Nybegynder
28. oktober 2003 - 22:52 #3
Det lyder som noget der godt kunne bruges, jeg kigger nærmere på det...

Tak for hintet..