Avatar billede dover Nybegynder
27. oktober 2003 - 13:20 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

TV-out = S-VHS?

Lidt lamt spørgsmål...

Jeg sidder og skal købe et billigt grafikkort så jeg kan slutte min comp. til mit tv, der er masser af kort der har "tv-out", betyder det så at det er et s-vhs stik? eller hvilken slags stik er det der er på sådan et kort.

Dover
Avatar billede jmc1 Nybegynder
27. oktober 2003 - 13:26 #1
Det er IKKE ens betydende med at det er et s-vhs stik. Det er et specielt stik, som ligner et s-vhs stik, men tag ikke fejl. Jeg har selv rodet en hel del med at få signalet "igennem". Hvis du får de samme problemer så få fat i det program som hedder tv-tool, som du kan hente i prøve version på www.tv-tool.de Det virker, (det gør driverne til grafik-kortene ofte ikke)
håber det var svar nok!

ps husk at slå signalet om til PAL, (det kan man gøre inde i tv-tool)
Avatar billede webmasterdk Praktikant
27. oktober 2003 - 13:26 #2
Det er vidt forskelligt.
Jeg har fx. 2x GeForce 2, det ene har et alm. s-vhs stik med 4 ledere, mens det andet har et phono stik med kun 2 ledere.
Begge sender dog s-vhs signal ud.
Du kan i Jem & Fix for tiden for 70 kroner købe et s-vhs til tv sæt der indeholder begge stik og 10m kabel.
Avatar billede webmasterdk Praktikant
27. oktober 2003 - 13:28 #3
At det ikke er s-vhs, betyder for det meste så at det er et composite signal, det som der er i alm. scart kabel.
Det kan for det meste sættes direkte til fjernsynet, og så virker det.
Det er stortset altid på et phono stik.
Hvorimod hvis det er et s-vhs signal, vil billedet på fjernsynet være sort/hvidt. så skal du have en sådan adapter.
Avatar billede dover Nybegynder
27. oktober 2003 - 13:40 #4
ok.

Fjernsynet har både s-vhs stik og det der gule phono stik, så mon ikke et af dem kan komme til at virke :D

Jeg køber et kort og så ser vi hvad der sker, jmc1 drop lige et spg, hvis du vil have nogen point.

Takker for hjælpen
Avatar billede dover Nybegynder
18. november 2003 - 08:01 #5
ups havde helt glemt at lukke!