Avatar billede linkes Nybegynder
24. oktober 2003 - 15:49 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Spærring af porte der bruges til P2P!

Jeg har en Linksys WRT54G Router. Jeg bor på et lille kollegie hvor jeg har delt min forbindelse med et par andre. Da det er min forbindelse vil jeg ikke have at folk henter musik OL fra diverse P2P tjenester som kazaa/DC etc. Kender nogen portnumrene på disse tjenester og ved nogen hvordan man sætter Det op på min router så min MAC adresse får fuld adgang og de andres ikke?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
24. oktober 2003 - 16:02 #1
"KaZaa uses port 1214" fra http://dbforums.com/arch/22/2003/1/660847
de omtaler et ligende problem.

Søg på "NAVN uses port" på www.google.com hvor NAVN er navnet på den tjenesten (f.eks. kazaa)

jeg tro at du skal ind på din router via ip'en 192.168.1.1 og ændre indstillingerne der.
Avatar billede linkes Nybegynder
05. november 2003 - 22:55 #2
Jeg har fundet ud af det, jeg opdaterede min Firmware i routeren så nu kan man blokere de enkeltes adgang! desuden har jeg fundet ud af at kazaa bruger port 1000-4000 samt port 80 hvis de andre er blokerede!
Avatar billede linkes Nybegynder
05. november 2003 - 22:55 #3
Lukket