Avatar billede fetmule Nybegynder
24. oktober 2003 - 09:39 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

SiS 7012 Lydkort.

Jeg har efter bedste evner prøvet, at installere mit SiS 7012 onboard lydkort under linux mandrake 9.0 uden held, jeg har brugt sndconfig og valgt driveren 'Intel810' den skulle virke med sis7012.
Hvad gør jeg nu ?
Avatar billede hidefighter Nybegynder
24. oktober 2003 - 12:57 #1
Der er ret mange driver problemer med linux når det drejer sig om SIS Lyd,NIC og skærm. men prøv og se om der ikke er nogle drivere til linux på SIS hjemme side. ellers kan jeg kun sige Windows.
Avatar billede JoeX2 Praktikant
27. oktober 2003 - 16:52 #2
sndconfig er kun lagt i distributionen for at understytte forældede drivere. Derfor kan du ikke bruge den til dit SIS7012 lydkort. Lydkort burde blive opdaget under installationen. I slutningen af installationen (Mdk9.1 og 9.2) vises en oversigt over hardwaren der er opdaget. Prøv at trykke på config ud for lydkort og se hvad der står.

http://images.mandrakesoft.com/img/9.2/install_d.png
Avatar billede fetmule Nybegynder
31. oktober 2003 - 00:43 #3
skift til mandrake 9.1 løste problemet !