Avatar billede itognet Nybegynder
24. oktober 2003 - 01:57 Der er 6 kommentarer

Hvor hurtig skal dyret være (Tynd Klient)

Trut!

Hvor betydning har det, om en rigtig tynd klient kører med en f.eks. 300 mhz eller 533 mhz processor ?

Kører en Tynd Klient med 32 mb, lige så godt som en med 64 eller 128 ?

Hvordan håndterer en tynd klient USB enheder ? - kan man sætte en USB mus på - eller en USB kort læser ?

På forhånd tak.
Avatar billede netpxg Nybegynder
26. oktober 2003 - 21:27 #1
En tynd klient skal stort set kun præsentere data på skærmen,så om det procesoren køre 300 MHz eller 533 MHz er ikke vigtigt. En sand tynd klient har ingen disk, så alt skal være i ram.
Om 32 MB er nok eller ej afhænger af operativsystemet og klienten, der skal være plads til begge og til cache til bla.a. bitmaps.
Det ligger vist lidt tungt med USB support for tiden.
Avatar billede jones_net Nybegynder
05. december 2003 - 09:43 #2
Jeg sidder lige nu og leger med en HP T5000 tynd klient, og den kører kanon godt med 533MHz og 64 MB RAM.

/J
Avatar billede qbob Nybegynder
26. februar 2004 - 12:05 #3
Wyse 1200LE ca 2000 kr .. ;-)
Avatar billede jones_net Nybegynder
26. februar 2004 - 13:00 #4
Vi har for sjov testet en gammel udslidt PC som tynd klient.
Det var en PIII 650 MHz med 128 MB RAM. Ingen harddisk. Bootede på netværket med en Linux kerne, som lavede en terminal session til en Windows 2003 Server.
Det virkede perle, og det er en let måde at genbruge gamle maskiner, og det er ikke muligt for brugerne at ødelægge opsætningen, da der ikke er nogen lokal opsætning:-)

/J
Avatar billede itognet Nybegynder
27. februar 2004 - 11:02 #5
Jeg har prøvet nogle Axus T320NE - det er vist 300 mhz med 64 mb ram. Og jeg tror man skal sørge for at "firmware" ikke lider af for mange børnesygdomme. Axus'en er meget billig, ca. 2500, så har du en tynd klient der er nem af fjern-opsætte, især hvis man har flere ens, så gøres det i eet tag.

Jones Net -> Hvad gjorde I for at få den til at køre uden harddisk ? Boot-via-lan ? Og hvordan virkder det i praksis.
Avatar billede jones_net Nybegynder
27. februar 2004 - 11:22 #6
Jep, boot via LAN, og så kunne de kun vælge 1 pakke at boote på. (de havde deres eget VLAN, så de ikke ramte en RIS server).
I den pakke de bootede på, lå der en lille Linux client, som lavede en Terminal Session (Remote Desktop) mod en 2003 Server.

J