Avatar billede renegademaster Nybegynder
23. oktober 2003 - 09:55 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

messenger port block.

jeg har lige block'et port:
MSN - Connection: 1863
MSN - File Transfer: 6891-6900

men jeg kan stadig være på messenger uden probs... :(
nogen der ved om den bouncer på en anden port?
eller den måske bruger noget andet end 1863 i 6.0 versionen...
please hjælp... :D
Avatar billede renegademaster Nybegynder
23. oktober 2003 - 11:06 #1
"MSN Messenger forsøger først at oprette forbindelse direkte, så du kan bruge alle Messengers funktioner. Hvis MSN Messenger ikke kan oprette forbindelse direkte, bruger det den samme HTTP-forbindelse, som din standardbrowser bruger til at oprette forbindelse til internettet."
taget fra messenger.msn.dk
kan det så overhoved ikke lade sig gøre at blocke det?
jeg har da fået det til at virke men der havde jeg også blocked fra 1024-65535 det det var ikke en brugbar løsning...
Avatar billede vorlonkosh Nybegynder
23. oktober 2003 - 12:27 #2
Af-installer programmet og tillad ikke brugerne at få installations-rettigheder.
Avatar billede renegademaster Nybegynder
23. oktober 2003 - 13:06 #3
det kan jeg ikke... jeg kan godt sige at de ikke må installere... men vi kører win98 så de kan bare gøre det og bruge det.. :(
så hvis det ikke ville virke så gider de nok ikke prøve...
Avatar billede squashguy Nybegynder
23. oktober 2003 - 13:10 #4
prøv at sætte en IP spærring på messenger.hotmail.com
Avatar billede soulmaker Nybegynder
23. oktober 2003 - 16:36 #5
Kan være at du kan nøjes med at lukke et par ekstra porte...

MSN Messenger
Ports 6891-6900 enable File send,
Port 6901 is for voice communications
Allows Voice, PC to Phone, Messages, and Full File transfer capabilities.
IN        TCP    6891 - 6900
IN        TCP    1863
IN        UDP    1863
IN        UDP    5190
IN        UDP    6901
IN        TCP    6901

Ellers kig lige på : http://www.practicallynetworked.com/sharing/app_port_list.htm#Messaging
Avatar billede soulmaker Nybegynder
23. oktober 2003 - 16:37 #6
Hvad er det for en Type/model FireWall ?
Avatar billede renegademaster Nybegynder
24. oktober 2003 - 10:01 #7
da jeg kom på arbejde til morgen kunne jeg ikke komme på messenger så port-block'n (1863) virkede også igår... fatter så ikke hvorfor men frewall har nok først fatte det nu...
men mit prob er løst :) så jeg er glad :D
men jeg kunne da godt gi dig soulmaker de point's nu har du jo været ude og kigge lidt omkring... så som tak for du de 60...

btw --> firewal = ipcop 1.3.0 (linux)
Avatar billede soulmaker Nybegynder
24. oktober 2003 - 18:40 #8
Takker og bukker... :)