Avatar billede jespernielsen Nybegynder
22. oktober 2003 - 22:18 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvordan stopper jeg IIS

Jeg er ved at omlægge drift fra IIS til Apache, men jeg er ikke så vild med at afinstallere IIS før jeg har set at Apache'en virker.

Så derfor er jeg stødt ind i et problem:
Hvordan kan jeg stoppe IIS'en (dvs. samtlige websites) uden at afinstallere den?

Jeg kan måske ændre den port som IIS lytter på, men det ville være bedre hvis jeg kunne stoppe den.
Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 2003 - 22:21 #1
Tryk på standard-websted i siden af IIS og tryk på Stop Element knappen i toppen af vinduet.
Avatar billede arne_v Ekspert
22. oktober 2003 - 22:21 #2
control panel
administrative
services
iis
stop + manual start
Avatar billede jespernielsen Nybegynder
22. oktober 2003 - 22:38 #3
hejhej>> Det stopper jo kun standardwebstedet, og ikke som jeg skriver...samtlige websites.

arne_v>> Jeg havde været inde at kigge i servicekonsollen, men der er ingen IIS-service. Der er en "IIS admin Service" (hvilket jeg går ud fra er IIS konsollen/MMC), men der er også en "World Wide Web Publishing Service" - gad vide om det er IIS?

BTW, så er det en Win2k server det kører på (IIS 4 el. 5?)
Avatar billede arne_v Ekspert
22. oktober 2003 - 22:49 #4
Det må være den sidste som er IIS servicen.

Jeg testede lige. Når jeg stoppede den service, så kan browseren ikke
finde nogen server.
Avatar billede jespernielsen Nybegynder
22. oktober 2003 - 23:01 #5
Det prøvede jeg også lige, og det virkede!

Tak for hjælpen!
Avatar billede arne_v Ekspert
22. oktober 2003 - 23:03 #6
(husk at sæt den til manuel start så den ikke starter ved næste boot)
Avatar billede jespernielsen Nybegynder
22. oktober 2003 - 23:12 #7
Da den kører production og dermed 24/7 booter jeg den ikke så tit, men tak for tippen, man ved jo aldrig hvornår strømmen går :-)