Avatar billede kamak Praktikant
20. oktober 2003 - 14:28 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke se Harddisk

Hej
Jeg har lige sat en ny harddisk i computeren, så der nu er 2. Jeg kan ikke se den nye harddisk under denne computer, men i enhedshåndtering under diskdrev kan jeg se den og der står også "Denne enhed virker korrekt."
Hvordan kan jeg komme til at bruge den?
Avatar billede rarom Nybegynder
20. oktober 2003 - 14:29 #1
har du formateret den?
Avatar billede runberg Nybegynder
20. oktober 2003 - 14:29 #2
Den nye HD skal først formateres ... Gå under kontrolpanel -> Administrative tools -> System manegement -> Diskhåndtering ... Eller noget i den stil :o)
Avatar billede runberg Nybegynder
20. oktober 2003 - 14:29 #3
Svar ...
Avatar billede rarom Nybegynder
20. oktober 2003 - 14:32 #4
Hvis du bruger Windows 2000/XP går du ind i start - installinger - kontrol panel - administrative værktøjer - computer management - disk management.

her kan du se hvilke fysiske diske du har. Du kan også formatere og dele din nye disk op som du vil
Avatar billede kamak Praktikant
20. oktober 2003 - 14:50 #5
Jeg kan ikke vælge formater når jeg højreklikker ligesom jeg kan på den anden harddisk. Jeg kan ikke en se muligheden (den er ikke kun disabled). Den gamle hedder Disk 0 grundliggende og den nye hedder disk 1 Ukendt!
Der står den nye harddisk ikke er allokeret.
Avatar billede hottadpole Nybegynder
20. oktober 2003 - 20:23 #6
Du skal partitionere før du kan formatere. Bruger du Windows før 2000 er det via en bootdisk og fdisk. Fra 2000 og frem skal du gøre som der står i tidligere indlæg via diskhåndtering.
Avatar billede kamak Praktikant
20. oktober 2003 - 20:40 #7
tak for svar og kommentarer
Avatar billede runberg Nybegynder
20. oktober 2003 - 22:07 #8
Takker for points ..