Avatar billede spanks Nybegynder
18. oktober 2003 - 22:11 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Hjælp til VirtualDub

Hej

Hver gang jeg prøver at åbne min avi fil(Via: File->Open Video File) i VirtualDub for jeg følgende meddelse: Couldn't locate decompressor for format 'MP43'(Microsoft  High-Speed MPEG-4 V3) VirtualDub requires a Video for Windows(VFW) compatible codec to decompress video. DirectShow codecs, such as those used by Windows Media Player, are not suitable.

Jeg har prøvet at afinstallere Windows Media Player men det hjalp ikke noget.

Please hjælp mig jeg er desperat.

På forhånd mange tak
Avatar billede miss-g Seniormester
18. oktober 2003 - 22:52 #1
Mener der er et program der kan det samme som hedder: Namdub.

Ellers kan du også spørge her (der er en section ang. virtualdub):
http://www.dvdrip.dk/forum/
Avatar billede zenze Nybegynder
19. oktober 2003 - 01:04 #2
Tilføjelse til miss-g - Nandub her:
http://www.divx-digest.com/software/nandub.html
Avatar billede zenze Nybegynder
19. oktober 2003 - 01:22 #3
Hent evt. Gspot her:
http://www.dvdrhelp.com/tools#other
Programmet kan fortælle dig hvilke codecs du mangler - og så kan du søge mere målrettet.
Avatar billede zenze Nybegynder
19. oktober 2003 - 01:23 #4
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2003 - 16:29 #5
Eller du kan prøve et at gudeprogrammerne når det kommer til videoredigering.

AviSynth. http://www.avisynth.org

Med AVIsynth kan du som hovedregel åbne alt i VirtualDub, som du kan åbne med WMP classic (c:\program files\windows media player\mplayer2.exe)
AVIsynth har ikke nogen grafisk brugeflade, så brugervenligt kan man ikke kalde det. Men ta' ikke fejl - det er genialt.

Efter du har installere AVIsynth, lave du en .txt fil, og omdøber den til f.eke. hjemmevideo.avs

I filen skriver du :

AviSource("c:\folder\myclip.avi")

hvis denne linie íkke virker, kan du prøve:

DirectShowSource("c:\folder\myclip.mpg")

Gem filen.

Nu kan du åbne din .avs fil i VirtualDub. (håber jeg :o))
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2003 - 16:36 #6
Bliver også lige nød til at indskyde at NanDub ikke vil hjælpe i denne situation. :o) NanDub er bare ind modificeret udgave af VirtualDub´:o)
Avatar billede spanks Nybegynder
27. december 2003 - 20:45 #7
jeg delte pointene mellem phatlasse og miss-q fordi begge deres svar var med til at løse mit problem..

mange tak
Avatar billede Slettet bruger
27. december 2003 - 20:51 #8
any time... :o)