Avatar billede regnars.dk Nybegynder
18. oktober 2003 - 16:19 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Opdatering af hjemmeside lavet med tabeller

Jeg har en hjemmeside som er opbygget med tabeller.

I tabellen til højre i siden ligger alle mine links, men mit problem et at hvis jeg ønsker et nyt link tilføjet skal jeg opdatere alle undersiderne, da linket skal findes på alle siderne.

Er der nogen der har et forslag til at gøre opdateringen nemmere ?

Hjemmesiden kan ses på http://www.regnars.dk
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
18. oktober 2003 - 16:21 #1
Du skal bruge noget der hedder Iframes, det virker egenelig som en slags frames, du ligger det bare ind i de tabeller hvor du skal bruge det. Og på dine links fortæller du så i hvilken Iframe den skal åbne.

Vil lige se hvad jeg kan finde omkring det til dig!
Avatar billede ztyxx Nybegynder
18. oktober 2003 - 16:23 #2
eller enform for inkludering af din menu, det kan gøres på flere måder, asp, php, ssi eller javascript, de to sidste metoder kan du se her
http://html.dk/artikler/00001/
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
18. oktober 2003 - 16:25 #3
http://www.htmlcodetutorial.com/frames/_IFRAME.html

Og ellers kan du bare søge her på eksperten efter Iframe, det giver også en masse godt information.
Avatar billede regnars.dk Nybegynder
18. oktober 2003 - 18:28 #4
Problemet er løst ved hjælp af kommentaren fra ztyxx vedr. javascript, men da det ikke er et svar kan jeg ikke give point, så kan du ikke placere et svar ?
Avatar billede Kengun Praktikant
18. oktober 2003 - 19:03 #5
...eller så kunne du bygge opp din side i frames som alle af en eller anden grund er så meget imod...
Avatar billede ztyxx Nybegynder
19. oktober 2003 - 19:13 #6
det kan jeg da godt :-)
Avatar billede ztyxx Nybegynder
19. oktober 2003 - 20:51 #7
takker for point :-)