Avatar billede baloose Nybegynder
17. oktober 2003 - 23:32 Der er 14 kommentarer og
3 løsninger

AMD eller Intel i bærbar?

Er der nogen der ved om det har den store betydning om en cpu i en bærbar er en AMD (mobile) eller en Intel (mobile)?
Avatar billede bredker Nybegynder
17. oktober 2003 - 23:37 #1
vil langt foretrække intel , men den er jo også noget dyere
Avatar billede baloose Nybegynder
17. oktober 2003 - 23:39 #2
HVORFOR???
Avatar billede bredker Nybegynder
17. oktober 2003 - 23:44 #3
det er nok mest smag og behag
personligt har jeg ikke haft så mange problemer som med de 2 amd maskiner jeg har haft , nok mest pga bundkortet , men der har også været mange af dem som der aldrig har været med intel
Avatar billede baloose Nybegynder
17. oktober 2003 - 23:49 #4
Hvor mange af de pc'er var BÆRBARE?
Avatar billede bredker Nybegynder
17. oktober 2003 - 23:51 #5
Avatar billede atom*izer* Nybegynder
17. oktober 2003 - 23:51 #6
Du skal have fat i en bærbar med INTEL's centrino cpu i, den bruger ikke ret mange watt hvilket giver dig en koldere bærbar og meget længere batteri tid.
Avatar billede baloose Nybegynder
17. oktober 2003 - 23:55 #7
ok, spørgsmålet kommer egentlig af at jeg sider og kikker på en bærbar med en AMD (mobile) cpu der er rimelig billig...
Avatar billede baloose Nybegynder
18. oktober 2003 - 00:18 #8
Er der nogen klare ulember ved at vælge en AMD?
Avatar billede kxrider Nybegynder
18. oktober 2003 - 00:41 #9
Nej, det skulle kun være varmen som  Intel er bedre til at holde nede og dermed også lidt mere stabilitet.
Men det kommer også an på hvor meget du skal bruge den?? ellers vil det være fint med en Billig AMD.
Hvilket bundkort??
Cpu??
Ram??
HD`??
Avatar billede baloose Nybegynder
18. oktober 2003 - 00:46 #10
Avatar billede roenving Novice
18. oktober 2003 - 10:15 #11
Som bredker skriver 23:44:12 er det mest smag og behag idag !-)

For 10 år siden var der en forskel i kvalitet og/eller andre væsentlige parametre som kunne forsvare at bruge Intel altid, men den forskel findes ikke på samme måde mere ...

Forøvrigt vil jeg stille spørgsmålstegn ved om en 2200+ giver mere varme end den tilsvarende Intel-processor, som jo kører næsten 1½ gang så hurtigt og derfor potentielt producerer mere varme !o]
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. oktober 2003 - 20:46 #12
atom*izer*> mon ikke du lige skulle tjekke op på din centrino-viden?
Centrino er ikke KUN en cpu  - det er 3 ting tilsammen der giver centrinoteknologi!
P.s. cpu´en i centrino teknologien hedder Intel Pentium M (M står IKKE for Mobile :))
Avatar billede atom*izer* Nybegynder
19. oktober 2003 - 13:01 #13
john... Gider du vise mig hvor jeg skriver at det KUN er en cpu? Centrino er ideel til bærbare da den ikke bruger så mange watt, er vi enige om det?
Derfor får du en meget længere batt. tid på en pc med denne teknologi, Men man betaler jo også for det da de er noget dyere.

Det største problem med bærbare idag er at varmen fra desktop cpu'erne er ved at være for høj til de små kølere som sidder i maskinerne, og det bliver ikke bedre eftersom folk tit bruger bærbare i støvede omgivelser (fx. senge). Derfor går flere producenter over til centrino da den udvikler mindre varme ved samme ydelse.
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. oktober 2003 - 21:35 #14
atom*izer*> du skriver det lige her: "Du skal have fat i en bærbar med INTEL's centrino cpu i,"
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. oktober 2003 - 21:37 #15
PS. for at få en maskine med lang batterilevetid er det ikke nødvendigt med Centrino - cpu´en skal bare være en Pentium M - så er batterilevetiden lige såp lang som en maskine med Centrino-teknologi.
Avatar billede baloose Nybegynder
21. oktober 2003 - 10:18 #16
Batterilevetiden er underordnet for mig da jeg stort set altid er i nærheden af strøm. jeg er bare ikke interaseret i en bærbar der f.eks. er meget støjende pga. "store" blæserer der køre konstant...
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. oktober 2003 - 20:58 #17
gennemsnitlig levetid + støj (mest lydsvag + længste levetid først)
1. Intel Pentium M CPU (ca. 4 - 5 timer levetid)
2. Pentium Mobile CPU/AMD Mobile (ca. 3 - 3½ timer levetid)
3. Desktop CPU (ca. 2 - 2½ timers levetid)