Avatar billede gifle Nybegynder
17. oktober 2003 - 21:00 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

De pokkers databaser

Nu har jeg besluttet mig for at det skal være - altså jeg skal ha' lært noget PHP.
Det er såmen heller ikke så svært, og jeg har downloaded og installeret phpdev5. Det gik smertefrit, og jeg har såmen også fået lavet mig et par sidder og testet dem :)
Men men men, så blev jeg videbegærlig og skulle straks kaste mig over noget der krævede database, hvilket også er årsagen til at jeg har valgt at lære PHP, da jeg har brug for en database på mit site, men jeg forstår det simpelthen ikke, og mangler en god tutorial (meget gerne dansk), problemerne er, at jeg ved simpelthen ikke hvordan jeg skal gribe det hele an - prøver lige at forklare:
Jeg ved godt hvad en database er og hvordan den fungerer, men jeg aner ikke hvordan jeg f.eks. opretter og redigerer i en mySQL database, og i hvilken mappe jeg skal smide skidtet, altså det må vel være en af de mapper der blev oprettet da jeg installerede phpdev5?

Håber jeg har forklaret mit problem så det er forståeligt, ellers må i sige til, så skal jeg gerne se om jeg kan forklare det lidt bedre.

På forhånd tak for hjælpen
/Gifle
Avatar billede nicklasb Nybegynder
17. oktober 2003 - 22:03 #1
Avatar billede nicklasb Nybegynder
17. oktober 2003 - 22:04 #2
Avatar billede gifle Nybegynder
16. juli 2004 - 05:41 #3
Jeg fik aldrig skidtet til at virke, men mon ikke det er på tide at få lukket her :-o