Avatar billede jackydurand Nybegynder
17. oktober 2003 - 20:03 Der er 4 kommentarer

Hurtig svar med spørgsmål på Harddisk

Hejsa..

Jeg sidder her og vil gerne formatere min Harddisk. Men nu kan jeg ikke finde mit drev i Dos!

Jeg har 2 Harddiske. En med 2 partioner og en med 3 partioner.

Og det er den med 2 Partioner jeg gerne ville slette den ene. Men jeg kan ikke finde den i dos. Og det er der Windows ligger på.

Jeg kan godt finde ALLE de andre. Er der ikke nogen der kan hjælpe mig.

Det må meget gerne være et hurtig svar.

På forhånd tak.
Avatar billede zenze Nybegynder
17. oktober 2003 - 20:05 #1
Er den vist i BIOS og i POST?
Hvis du har formatteret den i NTFS så kan du evt. bruge DELPART til at finde den:
http://www.russelltexas.com/delpart.htm
Avatar billede zenze Nybegynder
17. oktober 2003 - 20:07 #2
DELPART er et værktøj, som fulgte med WinNT i sin tid, så den kan fjerne NTFS-partitioner.
Avatar billede zenze Nybegynder
17. oktober 2003 - 20:10 #3
Du burde imidlertid kunne se harddisken i FDISK.
Har du den sidst ankomne:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q263044
Avatar billede peet-49 Novice
17. oktober 2003 - 21:10 #4
I fdisk skal du slette ikke DOS partitioner, og derefter oprette ny partition.