Avatar billede marianne_nielsen Nybegynder
16. oktober 2003 - 18:13 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvilket format og hvor købes det?

Hej,

Ved brænding af film hvilket format er så at fortrække r- eller r+?

Hvor køber man billigst dvd-skiver i DK?

Mvh
Marianne
Avatar billede haverslev Novice
16. oktober 2003 - 22:13 #1
Producenterne af DVD brændere kan ikke blive enige om format R- eller R+.
Men idag er R-, der er mest udbredt.
Hvis du skal købe brænder, så vælg en multi.
Fona har tilbud på en LiteOn R-/R+ intern brænder til 1100,- kr.
Dvd skiver kan købes i computercity, for 35,- kr. op opefter (4,7 GB)
Avatar billede marianne_nielsen Nybegynder
16. oktober 2003 - 22:37 #2
Jeg har nu købt mig en brænder så det var mere hvilket format der var bedst egnet til film?

35 kr er alt for dyrt.
Avatar billede henninga Novice
16. oktober 2003 - 23:26 #3
Det du skal kigge efter er, om der står på dvd at den er til video - og det står der vist på alle nu om dage. Om du bruger + eller - er hip som hap, benyt det format du kan afspille på din dvd-afspiller.

Og billige dvd-skiver købes ikke i danmark ;o)  Har lige købt i Emtec dvd-r skiver i tyskland til 15,-.
I Danmark er der jo en afgift på næsten 10 kroner på hver ;o(

HenningA
Avatar billede kriger Nybegynder
18. oktober 2003 - 12:03 #4
Du forventer sku da ikke at du kan få dvd skiver i danmark for 10 ,- for så er du sku for naiv... det er jo bare dt de har lagt på i afgifter for en brandbar cd.......
http://www.billigmedien.de/shop/ det er en billig firma som ligger på den anden side af grænsen, her kan du få billige skiver tilsendt med posten på ordreopkrævning....
DVD-r er nok at fortrække da det er det mest understøttede medie....
Avatar billede marianne_nielsen Nybegynder
21. oktober 2003 - 13:38 #5
Takker