Avatar billede funstuff.dk Nybegynder
03. januar 2001 - 22:42 Der er 10 kommentarer og
4 løsninger

Plextor ReWriter 12/10/32 SCSI vs. IDE

Hejsa.

Jeg vil gerne have en ny brænder med det der Burn-Proof. Lige nu har jeg en 12 x scsi plextor, men har hørt at det der burn-proof er så godt så jeg vil skifte den gamle ud.

Men er der meget forskel på SCSI\'en og IDE\'en når nu der er med det der burn-proof, har hørt noget om at det er umuligt at lave fejl med det.. men passer alt dette nu også?

Mvh
Morten Terp
Avatar billede msmows Nybegynder
04. januar 2001 - 00:14 #1
Kører din Plextor uden problemer, så nyd det dejlige drev. Durnproof kan også lave fejl, det er dog et stabilt system. Hvis du endelig vil skifte så køb en scsi, nu da du har en controller i forvejen.
Avatar billede msmows Nybegynder
04. januar 2001 - 00:15 #2
durnproof, jeg mener Burnproof
Avatar billede funstuff.dk Nybegynder
04. januar 2001 - 00:35 #3
ok, men der er nu ca 800 - 900 kr forskel på prisen, så er der meget forskel på ide\'en og scsi\'en??

Den brænder jeg har nu lavber tit fejl med 12x, eller jeg har helt droppet at brænde med 12x da den laver alt for mange fejl..

Avatar billede cyberesben Nybegynder
04. januar 2001 - 06:51 #4
du må da være syg hehe ej det er godt nok dumt bare at udskifte sin brænder pga. at man vil have burnproof, især når det er den eneste forskel på de 2 brændere!

burnproof redder kun EN slags fejl, nemlig at bufferen løber tør...

den redder ikke cd\'en hvis:

computeren går ned
cd mediet er dårligt
man har lavet forkerte indstillinger

på min DEJLIGE plextor SCSI 12/4/32 har jeg kun haft 1 eller 2 fejlbrændinger pga. buffer underrun, og det har været fordi jeg sad og rodede med noget som brugte min HD helt vildt, eller fordi jeg brugte et lorte-brænder-program

nu bruger jeg Nero 5.0 som kører på win2k og der har aldrig været problemer!

tag du hellere at løse dine problemer med buffer underrun i stedet for at købe en ny!

det kan sgu ik betale  sig
Avatar billede andersmll Nybegynder
04. januar 2001 - 13:31 #5
Jeg er skiftet fra HP til Plextors Burnproof, og levede lykkeligt til mine dages ende. Det er en IDE version og jeg har ærlig talt aldrig før været så glad eller tilfreds med en ny investering. Jeg kører nu altid med 12x og laver aldrig mere images først. Jeg bruger lystigt computeren til hvad det passer mig imens, og det kører fint under win 98 2.ed. Indtil nu har jeg ikke oplevet en eneste fejlbrænding, hverken med programmer fra Nero, Adaptec eller CeQuadrant.

Og ja, det kunne sagtens betale sig...
Avatar billede cyberesben Nybegynder
04. januar 2001 - 20:30 #6
andersmll>> jeg har den \"gamle\" plextor uden burnproof, og den kører sgu også perfekt, det er da hul i hovedet at udskifte denne brænder for at få burnproof!

jeg har stort set samme oplevelser med min plextor 12x UDEN burnproof, som dem du beskriver
Avatar billede flash1 Nybegynder
06. januar 2001 - 15:20 #7
Jeg stillede engagn et lignende spørgsmål. JEG var ved at købe en brænder, men jeg vidste ikke rigtig om jeg skulle købe IDE eller SCSI Plextor 12/10/32 med Burnproof.

JEg har nu købt plextor 12x brænder med burnproof og den kører perfekt. MEn hvis du skal ud og købe brænde, vil jeg nok foreslå Yamaha 16x brænder med 8 mb cache.
Avatar billede funstuff.dk Nybegynder
06. februar 2001 - 19:55 #8
hvad fanden kan der være galt med min brænder..

Jeg kan ik brænde med 12 x buffer løber tør.

har prøvet at skrift Bundkort hjalp heller ik..

kan det være IDE HD\'en eller Controlleren?
Avatar billede cyberesben Nybegynder
06. februar 2001 - 21:12 #9
måske dit program! eller din comp der er for lille
Avatar billede flash1 Nybegynder
07. februar 2001 - 20:15 #10
Jeg ved ikke om det kan være en løsning på dit problem, men jeg har en kammerat med det samme problem som dig. Grunden til hans problem med at brænde, var at han ikke havde formateret/defragmenteret harddisken i 3 år, og derfor kørte den meget langtsomt.
Avatar billede funstuff.dk Nybegynder
11. februar 2001 - 14:32 #11
Tjaa Det er en 500 Mhz 128 Mb ram og jeg har formateret/defragmenteret for ca et md siden..

Avatar billede cyberesben Nybegynder
12. april 2001 - 12:23 #12
brug Nero til at brænde med, den løber aldrig tør
Avatar billede funstuff.dk Nybegynder
12. april 2001 - 12:43 #13
Det kan være ligemeget nu. har skiftet den ud med den nye Plextor 16/10/40 IDE med burnproff.

Og jeg bruger Nero..

Men tak for hjælpen..
Avatar billede nomiz Nybegynder
12. april 2001 - 12:49 #14
doh