Avatar billede philipk Nybegynder
16. oktober 2003 - 12:09 Der er 11 kommentarer

Compaq 5650 / Skumpaq

Hej Jeg har (uvidende som jeg er/var) formateret C: drevet på Compaq'en. Og fundet ud af at det hele går i ged, da der - ifølge andre indlæg her på Eksperten (når man gør det på Compaq) sletter C: drevet, hvorpå BIOS ligger!
Er det, det (med BIOS) der er problemet?
Nu kan jeg ikke anvende deres "QuickRestore" CD !!
Den starter fint op, men stopper og der skrives "Indsæt QuickRestore CD". Den sidder i!
Hva' gør jeg?
(jeg HAR overvejet at smide den ud af vinduet, meeen; fra 5 sal, så er der jo nok også andre der risikerer at få hovedpine :) ).
Avatar billede ird Praktikant
16. oktober 2003 - 12:10 #1
er det xp du skal installere
Avatar billede ird Praktikant
16. oktober 2003 - 12:11 #2
Avatar billede ird Praktikant
16. oktober 2003 - 12:11 #3
kunne tyde på din cdrom ikke læses!

Kan du ikke komme i bios og resette til default evt
Avatar billede philipk Nybegynder
16. oktober 2003 - 13:03 #4
undskyld, jeg glemte at skrive at det er det gamle Win98 & Officepakken, det handler om.
Jeg har prøvet at komme ind i BIOS, men - så vidt jeg forstår - er der ikke nogen!
Det hele ligger via Skumbaqs underfundige system på harddisken?!
Jeg prøvede nemlig også (i starten, flere gange at trykke på <del> - og andre taster - men der sker ingenting).
Har nu prøvet deres dianogstiseringsprogram, som - underligt nok - godt kan læses fra CD-ROM-drevet.
Nogen der kender problemstillingen med Skumbag, øh, jeg mener Compaq :)
Avatar billede philipk Nybegynder
16. oktober 2003 - 13:05 #5
glemte: Win98 & Officepakken skulle ligge - ifølge CDoverskriften - på CD-ROM'en (joe, det må være derfor at det hedder: QuickRestore, hvilket jo er glimrende, hvis det virker!).
Avatar billede krasmussen2 Nybegynder
10. november 2003 - 20:03 #6
Denne skumpaq bios kan, hvis den skal ligge på HD, hentes hos Compaq/Hp,
du skal bruge det rigtige navn på skumpaqen.
Kig her: http://productfinder.support.hp.com/tps/ProductFinder?h_lang=en&h_cc=us&cc=us&h_page=hpcom&h_tool=software&h_query=5650&Submit.x=4&Submit.y=8
Avatar billede philipk Nybegynder
12. november 2003 - 17:30 #7
Tak til K.Rasmussen
Men hvordan får jeg det ned på den skumpaq, da jeg ikke kan få liv i den. Hvordan kan man - evt. - overføre det fra en anden computer?
Avatar billede ird Praktikant
27. februar 2004 - 14:36 #8
Fik du måske tid til at give feedback her eller lukke tråden????
Avatar billede philipk Nybegynder
27. februar 2004 - 22:00 #9
Tjae, prøv at læse min sidste kommentar. Hvordan skal jeg kunne hente og installere når skumpaq'en ikke kan starte op! Ikke engang BIOS fungerer, idet den ikke engang tæller RAM op (stopper lige før det), og dermed kan jeg jo (som skrevet ovenover), få liv i CDROM og a-drev eller harddisk.
Så lidt mere forklaring og lidt mindre surhed ønskes, eller er det for meget forlangt????
Avatar billede ird Praktikant
28. februar 2004 - 07:27 #10
Er ikke sur overhovedet, men tvivler på der kommer flere svar i denne tråd da den er 5 måneder gammel
Avatar billede philipk Nybegynder
24. april 2004 - 13:13 #11
lukker spørgsmålet i dag, den 24. april 2004, da der ikke ser ud til at være redningsmuligher for en formateret Compaq harddisk, så må man jo lære af det: Køb aldrig en Compaq, den er lige til at smide ud, nu.