Avatar billede iggi Nybegynder
16. oktober 2003 - 09:43 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

typografiske regler

Hej
Hvor mange anslag skal man have efter et semikolon

eks  hverdage:  10-16  eller hverdage: 10-16
Jeg er kommet i tvivl om hvad der er typografisk kortekt et eller to anslag

Hvis i kender til nogle gode websites med typografiske regler så ville det heller ikke være det væreste

Mvh igge
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2003 - 09:52 #1
1 mellemrum
Avatar billede Kengun Praktikant
16. oktober 2003 - 09:53 #2
1 mellemrum som el barto skriver, og måske han lægger et svar? :)
Avatar billede hoejrup Nybegynder
16. oktober 2003 - 09:56 #3
Du bliver ikke en god bilist, fordi du læser færdselsloven fra a-z. Det samme gælder inden for det grafiske område.

/per
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2003 - 10:15 #4
Altså...analogier er meget sjove, men i de fleste tilfælde holder de ikke.

Jo, man bliver en bedre bilist af at kende færdselsloven, da der står mange fornuftige ting om højrevigepligt og sådan nogle ting.

Men erfaring er også god at få.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
16. oktober 2003 - 10:18 #5
el_barto>Du bliver ikke en bedre bilist, hvis du ikke har taget et kørekort først. Så min analogi holder vand.

/per
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2003 - 10:27 #6
Nej det gør den altså ikke, hvis vi tager udgangspunkt i at du bare sætter dig ud i bilen uden at have kørekort.

Og selv efter at du har taget kørekort er det en god ide at opfriske reglerne en gang imellem.

Kan du f.eks. lige huske hvordan man skal forholde sig i en rundkørsel med 2 spor?
Avatar billede iggi Nybegynder
16. oktober 2003 - 10:35 #7
Tak for hjælpen

el barto giv lige et svar

:) Mvh iggi
Avatar billede exp Juniormester
16. oktober 2003 - 10:35 #8
Ind i inderste spor indtil afkørslen før du skal køre ud. MEDMINDRE du kun skal til den næste udkørsel, så skal du blive i ydersporet...

;-)
Avatar billede exp Juniormester
16. oktober 2003 - 10:38 #9
og det slog jeg IKKE op i færdselsloven *s*
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2003 - 11:14 #10
Jeg skal ikke have point, ellers tak...

exp> Godt gået ;) Men du har vel også taget kørekort fornylig?
Avatar billede exp Juniormester
16. oktober 2003 - 11:27 #11
el_barto >>
Fik det i 99 :-)
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2003 - 11:40 #12
ok ;)
Avatar billede iggi Nybegynder
16. oktober 2003 - 12:02 #13
ok så beholder jeg dem :)
Takker