Avatar billede silje Nybegynder
15. oktober 2003 - 21:30 Der er 4 kommentarer

Fikk installert win98, men får feilmelding

Har installert win98 endelig, men når jeg skal åpne en fil, eller sjekke F: (min cd-rom) får jeg beskjeden; F:\ (f.eks) er ikke et gyldig Win32-program....

Hva skal dette bety?
Avatar billede qwertgold Nybegynder
16. oktober 2003 - 08:55 #1
hmm.. Det er filen c:\windows\explorer.exe der er ansvarlig for at udføre den slags handlinger.
Er det alle filer / drev ?
Ved du hvordan man bruger regedit ?
Avatar billede silje Nybegynder
16. oktober 2003 - 14:17 #2
Okei.. hmm...

Jeg vet ikke hvordan man bruker regedit, nei.. hva er det?

Nei, det skjer ikke med alle filer...

hjelp :(
Avatar billede qwertgold Nybegynder
16. oktober 2003 - 14:57 #3
Hvad sker der hvis du prøver at tilgå f:\ og der ikke er en cd-rom i, får du samme fejl, eller siger den at der ikke er et medie i drevet.

Den fejl du får betyder at programmet den forsøger at kør ikke er i et valid windows program. Hvis du har haft en cd med fejl på i din cd-skuffe kan det godt give denne fejl.

Jeg kan se på tidligere posts at du har haft andre problemer med maskinen, er du sikker på du ikke har en hardware fejl i systemet.
Avatar billede silje Nybegynder
16. oktober 2003 - 16:04 #4
..da sier den at F:\ er ikke tilgjengelig. Men jeg har prøvd flere cder.. og også andre ting. og jeg fikk kommet meg på nett med den pcen og lastet ned winamp og så noen mp3-filer. prøvde å spille de av, men det skjedde ingenting i det hele tatt i winamp...

Ja, pcen går sakte også, så det må jo være en stor feil et eller annet sted... jeg bare skjønner ikke helt hva som er feilen...

:(