Avatar billede djprime Nybegynder
15. oktober 2003 - 14:58 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Optage klonet signal fra computer til tv ned på videobånd

Hej Eksperten.
Jeg har et problem med min Tv-out funktion i mit grafik kort som er et Nvidia geforce MX 440.
Jeg kan sagtens se billedet på mit tv når jeg sætter konfigurationen til at klone mit pc billede til tv, ingen problemer, det er også i farver så alt er godt der.
Men jeg kan ikke optage dette billede ned på et videobånd. Selvom den viser computer billedet på videokanalen optager den kun sort skærm. Ledningerne er sat til som følger.
Computer til 5 stiks scartbox.
Scartbox sat til tv.
Video sat til scartbox.
Jeg har derudover også prøvet at sætte computeren direkte til videoen og så sætte video til tv, men så kan man ikke se signalet fra computeren mere.
Håber der er nogen der evt. har en ide til hvad i alverden der er galt her.

Venlig hilsen.
Dj Prime.
Avatar billede henninga Novice
16. oktober 2003 - 23:18 #1
Er det fordi din video ikke kan modtage s-video. De fleste tv-out sender s-video og hvis modtageren ikke er beregnet til det vises billedet i s/h.
Prøv eventuelt at kigge på  www.abmedia.dk/video  og kigge i ordlisten under s-video - der er et billede af stiktypen.

Hvis det er problemet, kan du købe en lille konverter (~50 kr) hos http://av-connection.com/Functions/ProductView.asp?GroupID=24&ClassID=54  som klarer problemet.
HenningA
Avatar billede djprime Nybegynder
21. oktober 2003 - 18:38 #2
MANGE TAK FOR HJÆLPEN!!!
Sætter pris på det hurtige og præcise svar og kan nu oplyse at jeg endelig kan få lagt min præsentation ned på VHS.

Venlig hilsen.
Dj Prime.