Avatar billede superagentdk Nybegynder
14. oktober 2003 - 13:41 Der er 6 kommentarer

Problem med min harddisk!

Min computer brændte forleden dag sammen. (strømforsyningen brændt af). Det medførte at jeg skulle ha' skiftet køler, motherboard og strømforsyning. Det er nu også skiftet og nu mangler jeg bare at formater harddisken og geninstallere windows xp.

Men det er så her jeg får et problem!

Hvis jeg starter op i dos (kan ikke starte op i windows xp), og skriver "format c:" går den også igang. Men når den kommer til 19 procent skriver den bare "ikke tilstrækkeligt hukommelse".

Hvis jeg så prøver at kører scandisk siger den at der er en fejl på fat-systemet.

Hvad kan jeg gøre?? Eller kan jeg overhovedet gøre noget?
Avatar billede angak Nybegynder
14. oktober 2003 - 13:44 #1
Måske "scandisk c: /autofix" virker?
Avatar billede webmasterdk Praktikant
14. oktober 2003 - 13:47 #2
Da du alligevel skal have formateret dit drev, så slet det med fdisk, og opret en ny partition.
Så får du skrevet en hel ny fat tabel
Avatar billede angak Nybegynder
14. oktober 2003 - 13:49 #3
wbmasterdk >> Det var jo det jeg skulle have sagt i stedet... ;o)
Avatar billede webmasterdk Praktikant
14. oktober 2003 - 13:55 #4
angak > first come, first serve :)
Avatar billede lassebm Nybegynder
14. oktober 2003 - 14:11 #5
Hvorfor sletter du det ikke bare med winxp skiven... Det gør det hele en del nemmere ???
Avatar billede lassebm Nybegynder
14. oktober 2003 - 14:12 #6
Smid xp skiven i, boot op, og følg guiden der kommer frem..

Der kan du også slette / oprette paritioner som du lyster.

Bare et godt råd hvis du ikke er kendt med fdisk! :)