Avatar billede alphine Nybegynder
13. oktober 2003 - 21:41 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

programmering i Artificial Intelligence (AI)

Jeg ville lige høre om der er nogle herinde der kender et godt sted på nettet at lære Artificial Intelligence (AI). En god gennemgang af principperne osv. helst på dansk, og hvis nogen gad fortælle mig hvad der er smart at vide før man går igang, vil det også være en stor hjælp.

på forhånd tak.
Avatar billede bufferzone Praktikant
13. oktober 2003 - 21:45 #1
AI er noget man beskeftiger sig med på verdens universiteter og militære forskningslaboratorier. Du finder ikke lige en tutorial og så på dansk om programmering i AI, deter emnet simpelhend alt for kompliceret og ikke færdigudforsket til
Avatar billede alphine Nybegynder
13. oktober 2003 - 21:50 #2
ja... ved det det ikke er så ligetil at lære, men så bare nogle sider om hvad det er for noget, og om hvordan prinsipperne bag det er
Avatar billede alphine Nybegynder
13. oktober 2003 - 21:51 #3
hehe du troede vel ikke på at du kunne få point for at svare sådan der :P
Avatar billede bufferzone Praktikant
13. oktober 2003 - 21:53 #4
Point interessere mig overhoved ikke
Avatar billede dawin_dk Nybegynder
13. oktober 2003 - 21:53 #5
Neurale Netværk er den mest almindelige måde at simulere intelligens på .. det kan du læse lidt om her...

http://www2000198.thinkquest.dk/intro/naturlige.html

ellers søg på google efter neurale netværk ... så burde du finde noget
Avatar billede alphine Nybegynder
13. oktober 2003 - 21:54 #6
tja hvorfor nøjes du så ikke bare med at kommentere
Avatar billede alphine Nybegynder
13. oktober 2003 - 21:57 #7
by the way: kan huske at jeg engang så nogle tutorials (dog på engelsk) om programmering af en chatbox via AI, det var noget ALICE Foundation havde lavet, et sted hvor man kunne programmere og ligge sin chatbot op, men hvor den er nu anner jeg ikke
Avatar billede bufferzone Praktikant
13. oktober 2003 - 21:57 #8
Det gør jeg ofte, jeg tænker ikke så meget over det

http://searchcio.techtarget.com/sDefinition/0,,sid19_gci211597,00.html
Avatar billede soreno Praktikant
13. oktober 2003 - 21:58 #9
Avatar billede alphine Nybegynder
13. oktober 2003 - 21:59 #10
hmm darwin den der har da vist ike så meget med AI at gøre
Avatar billede tjp Mester
13. oktober 2003 - 22:04 #11
Alicebot og ALICE Foundation findes her:
www.alicebot.org/
Avatar billede alphine Nybegynder
13. oktober 2003 - 22:04 #12
jahh soreno, har faktisk være inde på den side idag i et andet ærdinde :) og så godt de havde et forum til AI men jeg tænkte det var for advanceret.

nå men du kan da få dine point
Avatar billede alphine Nybegynder
13. oktober 2003 - 22:04 #13
hvis du altså lige laver et svar
Avatar billede soreno Praktikant
13. oktober 2003 - 22:07 #14
Ok.
Avatar billede dawin_dk Nybegynder
13. oktober 2003 - 22:33 #15
ehmm.... jo neurale netværk har netop noget med kunstig intelligens at gøre. Det er så godt som den eneste måde vi bruger til at emulere hjernens opbygning og måde at tænke på ...
Avatar billede alphine Nybegynder
13. oktober 2003 - 23:21 #16
jahhh men jeg søger nu en mere binær version :)