Avatar billede zh Nybegynder
13. oktober 2003 - 20:13 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til Baggrund

på denne adresse er der lavet en fed baggrund er der en der er frisk på at lave en baggrund lign den til min private hjemmeside bare med andre farver
mørk grå
orange med det Pipe look
og ellers så det ser godt ud

på forhånd tak zh
Avatar billede zh Nybegynder
13. oktober 2003 - 20:14 #1
vil i den for bindelse gerne have psd filen så jeg kan lære at lave det engang
Avatar billede bufferzone Praktikant
13. oktober 2003 - 20:16 #2
Hvilken adresse?
Avatar billede zh Nybegynder
13. oktober 2003 - 20:18 #3
http://jeppedk.1go.dk/ sorry glemte den lige
Avatar billede bufferzone Praktikant
13. oktober 2003 - 20:20 #4
Vi skal også lige have opløsninger, 800*600, 1024*768, .......
Avatar billede bufferzone Praktikant
13. oktober 2003 - 20:24 #5
samt en lidt mere præcis angivelse af hvilken grafik på den side du linker til det er du godt kunne tænke dig
Avatar billede zh Nybegynder
13. oktober 2003 - 20:24 #6
det skal være sådan at du laver den 770 pixel bred så smider jeg den ind midt på en side som han har gjort og det skal jo være sådan at baggrunde følger med når man ligger text ind på siden
Avatar billede zh Nybegynder
13. oktober 2003 - 20:26 #7
det er selv gabbrunden med de "rør look" ned af siden som indkapsler texten så det er de 2 søjler han har i siderne
Avatar billede bufferzone Praktikant
13. oktober 2003 - 20:28 #8
kikker lige på det
Avatar billede zh Nybegynder
13. oktober 2003 - 20:34 #9
ok venter spændt
kan godt lide farverne mørkgrå sort og orange så hvis du kan få det til at se
godt ud med id farver så er det lige det jeg skal bruge
Avatar billede bufferzone Praktikant
13. oktober 2003 - 20:39 #10
Har lavet den første i orange. se her

http://www.bufferzone.dk/images/orangeror.bmp
http://www.bufferzone.dk/images/orangeror.psd

Kik på den og lad mig høre hvad du synes
Avatar billede bufferzone Praktikant
13. oktober 2003 - 20:40 #11
Jeg kan forklare dig hvordan de er lavet, det er ikke ret svært
Avatar billede bufferzone Praktikant
13. oktober 2003 - 20:49 #12
Har lige lavet en anden version, du får psd filen når jeg er færdig med at lege

http://www.bufferzone.dk/images/orangeror1.bmp
Avatar billede zh Nybegynder
13. oktober 2003 - 21:13 #13
er det svært at prøve at skifte den orange farve ud med en pæn blå #0000FF den farve ca eller et anesle mørkere med samme effekt og jeg vil da meget gerne lære det selv hvis du kan evt lave en forklaring hvordan man gør
Avatar billede bufferzone Praktikant
13. oktober 2003 - 21:23 #14
Det erekstremt let hvis du har photoshop: du gør følgende:

Lav et nyt billed i størrelsen 770*5 Pixels.
Fyld den øndskede baggrundsfarve på første lag og lav et nyt lag:
Lav en lille firkantet markering lidt fra venstre kant, der fylder hele billedets højde, skift forgrundsfarven til f.eks. orange, vælg farveforløbsværktøjet, og vælg et farveforløb
Herefter trækker du fra højre mod venstre eller omvendt i den lille firkantede markering. Lav en ny markering lidt derfra, vælg et andet farveforløb og gentag ovenstående.

Hvis du vil lave en rør effekt, trækker du først farveforløber fra venstre mod højre, flytter derefter den firkantede markering mod venstre og trækker derefter fra højre mod venster.

Her er endnu et eksemper
http://www.bufferzone.dk/images/orangeror2.bmp
Avatar billede bufferzone Praktikant
13. oktober 2003 - 21:30 #15
Her er et eksempel med lidt blå

http://www.bufferzone.dk/images/orangeror3.bmp
Avatar billede rangerbs Nybegynder
14. oktober 2003 - 01:23 #16
Hej og tak for de gode ord :D

lavede lige et eksempel:
http://jeppedk.1go.dk/baggrund/baggrund.html

ved ikke om det var noget i den stil du havde forestillet dig?

mvh Ranger
Avatar billede zh Nybegynder
14. oktober 2003 - 16:55 #17
Rangerbs dn er for fed den bg kan de lade sig gøre at få psd filen hvis den er lavet i photoshop
Avatar billede rangerbs Nybegynder
14. oktober 2003 - 20:33 #18
Så er den sendt :D
Avatar billede zh Nybegynder
14. oktober 2003 - 20:44 #19
kan du lave en i blå også pleazzzzzzzgodt istedet for den grå "rør"