Avatar billede nz Nybegynder
13. oktober 2003 - 18:33 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Optage og redigere analog video

Jeg skal til at eksperimentere med at redigere mine analoge videofilm på computeren (Indtil jeg får tid til at købe et digitalt kamera).

Men...  Jeg kan ikke få det til at virke.

Jeg har et Cinergy 400 TV kort med analog Videoindgang.

Windows Movie Maker (XP) skulle kunne gøre det, men den kan ikke genkende videoformatet siger den :-(

Er der nogen der ved, hvordan jeg kan løse det problem ???

Skal jeg evt. skal bruge noget andet software (hvilket ?)
Avatar billede bleze Nybegynder
13. oktober 2003 - 18:48 #1
virtualdub skulle kunne og er det endda gratis...

check: www.doom9.net
Avatar billede henninga Novice
13. oktober 2003 - 23:44 #2
Hvilket format har du din video i når den er kørt ind ??
Avatar billede nz Nybegynder
14. oktober 2003 - 08:06 #3
Ja, nu er jeg nået så langt at jeg kan få Video ind i computeren og gemme det som fx. .mpeg fil (jeg kører fra kameraet gennem en videomaskine).  Nåe jeg optager kommer der lyd ud ad højttalerne, men der er ingen lyd på optagelsen.
Jeg kører det gennem et antennekabel og ind i TV tuneren.
Lyden har jeg både prøvet at køre i lydkortet (som er angivet som "line in" enhed) og i TV kortet (men uden held)
Avatar billede nz Nybegynder
14. oktober 2003 - 08:59 #4
Så fungerer det med at optage.  Så mangler jeg bare et godt program til redigerng.  Windows Movie Maker er ikke lige sagen :-)
Avatar billede henninga Novice
14. oktober 2003 - 21:09 #5
Du skal ligesom finde ud af formatet på din video.
Hvis du vil konvertere til et format som MM2 kan forstå kunne du prøve TRex:
ftp://ftp.pinnaclesys.de/driver/pc/TRex/TRex1.7.4.zip
Men om den kender dit videoformat ved jeg ikke.
HenningA
Avatar billede nz Nybegynder
15. oktober 2003 - 11:48 #6
så lykkedes det.  Ulead VideoStudio 7 ser ud til at være et godt bud. 30 dages trial version kan downloades fx. fra Tucows