Avatar billede marianne_nielsen Nybegynder
13. oktober 2003 - 12:54 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Photoshop shapes - lotus stillingen

Hej,

er der nogen som ved hvor man kan downloaded en figur af en person i lotusstillingen? Altså til photoshop 7.0

Mvh
Marianne
Avatar billede hoejrup Nybegynder
13. oktober 2003 - 12:59 #1
Du tager billedet, og laver en håndtegning: http://www.yoga.dk/bindu/bindu24/lotus.html

/per
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. oktober 2003 - 13:11 #3
Avatar billede marianne_nielsen Nybegynder
13. oktober 2003 - 13:13 #4
?

Jeg mener csh-filer som man importere som shapes - ikke jpgbilleder (det kunne jeg selv finde :-)

Mvh
Marianne
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. oktober 2003 - 13:21 #5
der stod jo heller ikke i indledningen at det skulle være csh-filer eller er jeg galt afmarcheret?
Avatar billede marianne_nielsen Nybegynder
13. oktober 2003 - 13:48 #6
Jeg skrev jo shapes i titlen så jeg regnede med alle forstod det. Beklager.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
13. oktober 2003 - 14:30 #7
Hvis du vil arbejde som grafiker eller webdesigner, så skal du
kunne rentegne og skitsere. Du kan jo ikke forvente at alt på
internettet er gratis.

/per
Avatar billede marianne_nielsen Nybegynder
13. oktober 2003 - 15:11 #8
Hvad har det med sagen at gøre? Hvis du ved hvor en sådan shape er så fortæl det venligst, ellers behøver du ikke deltage i denne tråd.

/Marianne
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. oktober 2003 - 15:20 #9
nu bliver jeg nysgerrig, er csh en extension, altså xxxxx.csh - for når jeg vil åbne et fil i PS kan jeg ikke af oversigten finde nogen csh filmuligheder.

Kort og godt, hvad står de 3 bogstaver for?
Avatar billede marianne_nielsen Nybegynder
13. oktober 2003 - 15:59 #10
Det står vist for custom shapes.

Vælg pil ned oppe ved "shape" -> vælger pil til højre når du har alle dine shapes fremme -> vælger load shapes = bingo :-)

Det er nu vældigt praktisk hvis man bare lige skal flette et eller andet sammen.

Mvh
Marianne
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. oktober 2003 - 16:13 #11
marianne> prøvede med en dansk udgave af PS og det virkede, så lidt lærte jeg da i dag ;o)
Avatar billede spe Nybegynder
13. oktober 2003 - 20:13 #12
Har du et billede som ser ud som du gerne vil have din shape så laver jeg den gerne til dig som Shape.
Avatar billede spe Nybegynder
13. oktober 2003 - 20:35 #13
Så vidt jeg kan vurdere er der ingen shapes med lotus-stilling men et godt sted at finde forskellige shape er adobes studio/exchange del af deres site. Her findes actions, scripts, shapes m.m til bl.a. Photoshop shapes begynder her: http://share.studio.adobe.com/axBrowseSubmit.asp?r=0&t=14&pgsel1=1
Avatar billede spe Nybegynder
13. oktober 2003 - 21:41 #14
Har lavet en simpel udgave som du kan hente her www.dtpkursus.dk/eksperten/lotus.csh
an du eventuelt beskrive hvilken stil du vil have den i detaljeret, mere silhuet eller...
Avatar billede ckh Nybegynder
13. oktober 2003 - 21:56 #15
Lærte lige det samme som retaxes i dag. Anede heller intet om .csh filer :)

Pyt.... Når vi taler figurer i lotusstilling kan man så bruge noget der er tegnet i Illustrator og så selv "pille fra"? For så har jeg en fra et andet spm. her på Exp: http://www.eyesite.dk/exp/369599/poweryoga.htm (originalfilen kan jeg dog først finde i morgen da den er på min job-puter)
Avatar billede spe Nybegynder
13. oktober 2003 - 22:17 #16
Ja. man kan fint bruge vektorgrafik fra Illustrator.

Åben illustratordokumentet og vælge objekterne, kopier. Åben photoshop og Sæt ind, vælg Path eller Shape layer.
Vælg stierne (Path/kurver) figuren består af. Brug kommandoen Edit>define Custom Shape og du får den ind i Shapepaletten.
Avatar billede marianne_nielsen Nybegynder
14. oktober 2003 - 13:04 #17
Spe - det var det jeg mente takker.

Er det besværligt at lave et billede om til shape?

Mvh
Marianne
Avatar billede spe Nybegynder
14. oktober 2003 - 13:20 #18
Det kommer an på hvilken slags billede det drejer sig om. Jo mere enkel motivet er jo lettere.
Du kan tegne omridset af motivet op med pennen, vælg med den sorte pil den shape eller path du får ud af det og vælge Edit>Define custom shape.
Du kan også vælge motivet ud med f.eks. tryllestaven (Magicwand) eller lassoen og derefter i Path-palettens sidemenu vælge Make Work Path. Den path du får ud af det vælger du med den sorte pil og bruger Edit>define custom shape. Inden kan du eventuelt rette på pathen med den hvide pil.