Avatar billede netro Nybegynder
13. oktober 2003 - 11:55 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Må kortformularer valideres?

Hvad er reglerne egentlig for validering af en indtastningsformular med Javascript? Må jeg med en alert-boks gøre brugeren
opmærksom på, at vedkommende f.eks. har indtastet mellemrum i kortnummeret? Jeg læste nemlig et sted, at validering her ikke er tilladt,
men samtidig kan jeg se, at flere firmaer gør det!?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
13. oktober 2003 - 12:03 #1
Det lyder mærkeligt. Kan du ikke finde det sted.

Men i stedet for at sige "Du har tastet mellemrum, det må du ikke", hvad så med bare selv
at fjerne dem. Der er vist noget der hedder brugervenlighed. ;)
Avatar billede netro Nybegynder
13. oktober 2003 - 12:05 #2
Ja, men der må vel ikke manipuleres med et kortnummer?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
13. oktober 2003 - 12:13 #4
Jamen, så står der jo at du ikke må. Så er der jo ikke mere i det.

Du kan jo begynde at anmelde de firmaer der gør det alligevel ... noget sjovt
skal man jo lave i efterårsferien, hvis man man har ferie, jo. ;)
Avatar billede netro Nybegynder
13. oktober 2003 - 12:23 #5
Ja, men jeg benytter mig ikke af omtalte firma "WebPay", så derfor ville jeg vide, om samme retningslinier gælder for alle. Jeg kan ikke finde noget på www.betaling.dk om det.
Avatar billede netro Nybegynder
14. oktober 2003 - 00:21 #6
Så vil jeg lukke her.