Avatar billede guppy Nybegynder
13. oktober 2003 - 01:33 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Adobe Premiere - DVC 80

Jeg har problemer med Windows Movie Maker2. Det lukker hver gang jeg vil indsætte en effect så jeg installerede Adobe Premiere 6.
Jeg har prøvet at capture fra mit analoge videocamera via Dazzle Digital Video Creator 80 som bruger USB indgang, men der kommer intet op på skærmen samt jeg kan ikke rigtig finde settings for mit capture device - Bliver jeg nødt til at have et Video Capture Card for at bruge Premiere?

En anden ting - hvorfor kan jeg ikke få lov at importere Windows Media Audio/Video filer i Premiere. Når jeg vil importere og siger All Media Types viser den ikke de klip jeg har captured med WMM2

Mange tak
Avatar billede foxskywalker Nybegynder
13. oktober 2003 - 14:27 #1
Jeg ved ik hvorfor Premier ikke virker med din capture enhed, men det er sikkert fordi at den ikke er understøttet af premier. Det er svært at understøtte alle enheder så det er muligt at det ikke kan.

Dit andet problem er at Premiere ikke understøtter WMV sikkert fordi Windows har forbudt dem det, de er glade for deres egne Codecs :-S men hvis du istedet gemmer dem som et andet format f.eks. DivX eller Huffyuv vil du godt kunne åbne dem med Premier
Avatar billede henninga Novice
13. oktober 2003 - 23:13 #2
Premiere kan ikke se din Dazzle hvis den ikke får et Plug-in der fortæller at dazzle er på usb-porten. Så prøv at kigge på din dazzle cd om der ikke ligger et premiere plug-in.
Men du kan vel køre det ind med det program der er med dazzle.
Højeste opløsning er 320x288 og der står: Compression = Proprietary.  Det betyder, at den ikke kører det ind i et standard format, så det kan nok ikke bruges med premiere.

Hvad angår din MM2 som går ned. Det problem havde jeg også, men det er væk efter at jeg har opdateret XP med alle de vigtige opdateringer fra Windows Update, så det skulle du måske prøve.

HenningA
Avatar billede guppy Nybegynder
14. oktober 2003 - 22:56 #3
Tak for svarene. Jeg kan dog stadig ikke gemme I WMM2 i andet end det ene format hvilket jeg synes er underligt. Jeg har mistet CD'en der fulgte med Dazzle. - Plus jeg er på 56k så Windowns opdatering er umuligt lige nu :-/

Jeg finder nok ud af et eller andet :)

Takker
Avatar billede henninga Novice
15. oktober 2003 - 00:08 #4
Ja - du må håbe på Microsoft snart udsender en Service Pack 2. Den kommer ofte med et af pc-bladene.
Held og lykke - og tak for point.
HenningA