Avatar billede lonet Nybegynder
10. oktober 2003 - 21:38 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Background-image i Netscape 4.79

Hej
Jeg er ved at forsøge mig med CSS til en ny side, jeg er ved at lave til mig selv. Da det er ret nyt for mig, har jeg valgt stadig at bruge lidt tabel for at styre opsætningen:

http://www.wecan.dk/test/index1.htm

Mit problem er, at det ser helt forkert ud i NS 4.79. Mine background-images (Logoet øverst og gråt billede i højre side) læses ikke ind, og der er hul mellem mine celler.

Det er et ønske, at siden tilpasses til 90% af brugerens skærm, ligesom logo læses ind fra CSS-filen, så jeg nemt kan ændre det (ikke, at jeg regner med det, men det er jo godt at tænke frem - jeg er også i gang med at putte menuen over i en særskilt fil så den nemt kan ændres).

Er der nogen, som kan fortælle mig, om jeg kan opfylde ovenstående krav og stadig få siden til at se fornuftig ud i Netscape (fra 4 og fremefter), Mozilla og IE??

Jeg har før forsøgt mig med CSS, men har givet op - det VIL jeg ikke denne gang....

I håbet om et positivt svar - Lone
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
10. oktober 2003 - 21:45 #1
Jeg sidder ikke lige ved en Netscape 4.x - men jeg mener du kun skal kigge
på om dit site er *anvendeligt* i NS4.x, dvs: kan teksten læses, kan man
finde links, etc. Så glem at anstrenge dig for at få det til at se pænt.
Det er begrænset hvor meget krudt du skal brænde af på ganske få brugere.
Avatar billede olebole Juniormester
10. oktober 2003 - 22:13 #2
<ole>

NS4.X havde ikke CSS implementeret. Sæt baggrundsbilleder direkte i dine tags:

<body background="din_fil.gif">, <table background="din_fil.gif">, osv

/mvh
</bole>
Avatar billede lonet Nybegynder
14. oktober 2003 - 13:47 #3
Takker - så er der vist ingen grund til at spilde mere krudt der. Jeg tillader mig at snuppe pointsene tilbage
Avatar billede olebole Juniormester
14. oktober 2003 - 22:23 #4
Ja, det kan jeg se, du gør ...?!??!!
Avatar billede lonet Nybegynder
15. oktober 2003 - 10:14 #5
Hej Olebole
Det var jo ikke let at se, at du mente svaret var berettet til points, da du ikke havde svaret men blot kommenteret. Jeg opretter meget gerne spørgsmålet igen, så du kan få dem. De er da fortjent.
Avatar billede olebole Juniormester
15. oktober 2003 - 12:41 #6
Nejnej ... det var såmænd ikke et spørgsmål om points. Dem har jeg rigeligt af  :)

Det er meget almindeligt, der kun bliver kommenteret. Nogen gange fordi, svareren er usikker - andre gange fordi, vedkommende glemmer at afkrydse 'svar'. Så er det kotyme, spørgeren lige beder om at man svarer.
/mvh