Avatar billede wezzaar Nybegynder
10. oktober 2003 - 20:47 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Linje kabel

Hej.
Jeg har lige købt en minidisc og har fundet ud af at jeg ikke har nogen digital udgang i nogen af mine anlæg. Så jeg skal have fat i et linje kabel står der i betjeningsvejledningen, så er mit spørgsmål, hvor kan man købe sådan et og hvor meget koster det?

Mvh
Patrick
Avatar billede Beach Mester
10. oktober 2003 - 21:42 #1
Et line kabel kan købes i alle radiobutikker landet over.
Det du skal have fat i er hvilke stik der skal være på!
I den ene ende, den nu skal sætte til dit anlæg skal der højst sansynligt bruges phonostik som du sætter til en line-out (tape-out) på din forstærker.
Stikket du skal sætte til din MD er sansynligvis et mini (eller micro) jack-stik som du så skal smække i line-in på din MD.

Det bedste du kan gøre hvis du er i tvivl er nok at tage manualen til dit anlæg med ned i den nærmeste radiobutik og bede dem om at finde et line-kabel der passer fra dette og til din MD.

Nu skriver du ikke om det er en bærbar MD eller en stationær. Alt ovenstående er KUN muligt hvis det er den bærbare udgave!!!

Er det en stationær MD du har købt, så skal du bare have et phono -> phono stereo-kabel.

//Beach
Avatar billede Beach Mester
10. oktober 2003 - 21:43 #2
UPS--- Prisen ligger fra små 30,- og opefter alt efter hvilken kvalitet du vælger:-)

//Beach