Avatar billede keet Nybegynder
10. oktober 2003 - 14:59 Der er 21 kommentarer

Oprettelser af mailkonti i Outlook

Jeg kører Win2000 Server, hvor mine brugere bruger Outlook.

Jeg har lige installeret Office, så jeg mangler at oprette brugernes mail-konti. Hvorledes gøres dette lettest?

Jeg har prøvet at logge ind som en bruger, og derefter åbne Outlook, hvorefter jeg får at vide at jeg at "Standard mapperne til e-mail kan ikke åbnes." Og så står der noget om at Outlook ikke kunne åbnes fordi den ikke kunne finde en adresse til afsendelse/modtagelse af post. Men det er jo det jeg skal ind i Outlook for at oprette... Eller hvordan løser jeg dette problem?
Avatar billede keet Nybegynder
10. oktober 2003 - 15:00 #1
Brugerne benytter Terminal til at logge på serveren, hvis det har nogen betydning?
Avatar billede dinkie Nybegynder
10. oktober 2003 - 15:04 #2
Har du installeret office ved brug af det specielle terminal server mst fil?

Ellers kommer den nemlig ikke til at virke
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
10. oktober 2003 - 15:05 #3
hvad kør af email server på win2000server?
eller er det sbs ?
skal bruger outlook  log på win2000 server ?
Avatar billede dinkie Nybegynder
10. oktober 2003 - 15:06 #4
Ellers prøv at gå in kontrol panelet under punktet mail her kan du opsætte Outlook
Avatar billede cubiz Nybegynder
10. oktober 2003 - 15:26 #5
Har du været inde i Active Directory på serveren og oprette brugernes mailboxe ? (såfremt du kører Exchange)
Avatar billede keet Nybegynder
10. oktober 2003 - 15:31 #6
Ja, jeg har brugt mst-filen. Jeg kører ikke nogen e-mail-server på min win2000. E-mail-serveren brugerne benytter har jeg ikke kontrol over, men jeg kender dog deres brugernavne/adgangskoder så jeg kan sætte deres konti op.
Avatar billede cubiz Nybegynder
10. oktober 2003 - 15:34 #7
Okay,.. Outlooks mail indstillinger, kan som dinkie skriver sættes via kontrol panelet, og så post. Her kan du indtaste initialer på brugeren samt hvad Email serveren hedder. Herefter
Avatar billede cubiz Nybegynder
10. oktober 2003 - 15:35 #8
kan du test om den kan oversætte initialerne på brugerne, kan den ikke det, så er brugerne nok ikke oprettet på mail serveren, eller også har du skrevet et forkert server navn
Avatar billede bufferzone Praktikant
10. oktober 2003 - 15:38 #9
Hvis du ikke har en exchange server kørende, kan du ikke sætte brugernes mailoplysninger op i ad. AD er lavet til brugeradministration et sted, men det kræver at mailserveren står i samme domæne, ellers kan den jo ikke anvende de oplysninger du indtaster i AD.

Når brugerne anvender deres egen mail konto ude i bygen, skal de selv konfigurere deres outlook til at anvende pop3 og smtp server over internet, med oplysninger de har fået fra deres egen udbyder. Dette har intet med AD ag gøre
Avatar billede keet Nybegynder
10. oktober 2003 - 15:39 #10
Jeg er ved at oprette en profil, men hvilke tjenester skal jeg tilføje, for at jeg kan bestemme mail-servere + login?
Avatar billede dinkie Nybegynder
10. oktober 2003 - 15:39 #11
Microsoft Exchange server.. Das ist alles.
Avatar billede cubiz Nybegynder
10. oktober 2003 - 15:40 #12
Det kræver at du ved hvilken slags mail server i har. Er det Exchange skal du tilføje "Exchange Server"
Avatar billede bufferzone Praktikant
10. oktober 2003 - 15:41 #13
Hvis du skal bestemme mailserver + login, skal du have din egen mailserver. jeg er sikker på at f.eks. TDC gerne vil have sig frabedt at du begynder at bestemme over deres servere, og heller ikke de andre udbydere vil være glade for det
Avatar billede keet Nybegynder
10. oktober 2003 - 15:41 #14
Jeg har prøvet at logge ind som en bruger for at opsætte en mail-konto, men så er det den brokker sig over "Standard mapperne til e-mail kan ikke åbnes. Outlook ikke kunne åbnes fordi den ikke kunne finde en adresse til afsendelse/modtagelse af post"
Avatar billede cubiz Nybegynder
10. oktober 2003 - 15:42 #15
Sker dette efter du har lavet indstillingerne i kontrol panelet ? i såfald er de forkerte
Avatar billede keet Nybegynder
10. oktober 2003 - 15:43 #16
Jeg skal ikke bestemme mailserver + login, blot opsætte det.
Avatar billede keet Nybegynder
10. oktober 2003 - 15:45 #17
Jeg mener deres mail-server kører på en Linux maskine, andet ved jeg ikke, men det kan jeg da finde ud af.
Avatar billede bufferzone Praktikant
10. oktober 2003 - 15:45 #18
Så skal vi vide hvilken mailserver du har valgt at opsætte, og migbekendt kan du kun bruge exchange vis du også vil anvende AD.

Når du installere Exchange, vil der komme en masse nye punkter du skal opsætte for dine brugere i AD. Hvis du ikke har exchange installeret kan vi ikke hjælpe dig, du har simpelt hend ikke de muligheder der skal bruges
Avatar billede keet Nybegynder
10. oktober 2003 - 15:51 #19
Jeg behøver ikke at anvende AD.
Jeg har prøvet at tilføje tjenesten "Internet mail" hvori jeg har opsat pop3/smtp server + login. Kan det løses på den måde?
Avatar billede keet Nybegynder
10. oktober 2003 - 15:57 #20
Jeg har tilføjet tjenesten "Internet mail" og "Private mapper", og nu virker det acceptabelt.
Avatar billede drzulu Nybegynder
17. oktober 2003 - 14:52 #21
Hvis du bruger private mapper så gemmes alle mails lokalt på brugerens PC i en .pst fil!
Det er derfor du skal pege på jeres exchange server så gemmes mails på exchange.

Hvorfor bruger du pludselig internet mail? Det lyder ærligt talt som en rodet løsning.