Jeg kører Win2000 Server, hvor mine brugere bruger Outlook.
Jeg har lige installeret Office, så jeg mangler at oprette brugernes mail-konti. Hvorledes gøres dette lettest?
Jeg har prøvet at logge ind som en bruger, og derefter åbne Outlook, hvorefter jeg får at vide at jeg at "Standard mapperne til e-mail kan ikke åbnes." Og så står der noget om at Outlook ikke kunne åbnes fordi den ikke kunne finde en adresse til afsendelse/modtagelse af post. Men det er jo det jeg skal ind i Outlook for at oprette... Eller hvordan løser jeg dette problem?
Ja, jeg har brugt mst-filen. Jeg kører ikke nogen e-mail-server på min win2000. E-mail-serveren brugerne benytter har jeg ikke kontrol over, men jeg kender dog deres brugernavne/adgangskoder så jeg kan sætte deres konti op.
Okay,.. Outlooks mail indstillinger, kan som dinkie skriver sættes via kontrol panelet, og så post. Her kan du indtaste initialer på brugeren samt hvad Email serveren hedder. Herefter
kan du test om den kan oversætte initialerne på brugerne, kan den ikke det, så er brugerne nok ikke oprettet på mail serveren, eller også har du skrevet et forkert server navn
Hvis du ikke har en exchange server kørende, kan du ikke sætte brugernes mailoplysninger op i ad. AD er lavet til brugeradministration et sted, men det kræver at mailserveren står i samme domæne, ellers kan den jo ikke anvende de oplysninger du indtaster i AD.
Når brugerne anvender deres egen mail konto ude i bygen, skal de selv konfigurere deres outlook til at anvende pop3 og smtp server over internet, med oplysninger de har fået fra deres egen udbyder. Dette har intet med AD ag gøre
Hvis du skal bestemme mailserver + login, skal du have din egen mailserver. jeg er sikker på at f.eks. TDC gerne vil have sig frabedt at du begynder at bestemme over deres servere, og heller ikke de andre udbydere vil være glade for det
Jeg har prøvet at logge ind som en bruger for at opsætte en mail-konto, men så er det den brokker sig over "Standard mapperne til e-mail kan ikke åbnes. Outlook ikke kunne åbnes fordi den ikke kunne finde en adresse til afsendelse/modtagelse af post"
Så skal vi vide hvilken mailserver du har valgt at opsætte, og migbekendt kan du kun bruge exchange vis du også vil anvende AD.
Når du installere Exchange, vil der komme en masse nye punkter du skal opsætte for dine brugere i AD. Hvis du ikke har exchange installeret kan vi ikke hjælpe dig, du har simpelt hend ikke de muligheder der skal bruges
Jeg behøver ikke at anvende AD. Jeg har prøvet at tilføje tjenesten "Internet mail" hvori jeg har opsat pop3/smtp server + login. Kan det løses på den måde?
Hvis du bruger private mapper så gemmes alle mails lokalt på brugerens PC i en .pst fil! Det er derfor du skal pege på jeres exchange server så gemmes mails på exchange.
Hvorfor bruger du pludselig internet mail? Det lyder ærligt talt som en rodet løsning.
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.