Avatar billede clang-k55 Nybegynder
10. oktober 2003 - 11:55 Der er 21 kommentarer

nogle spm. til XP

Hej eksperter...

Har lige nogle spørgsmål i forbindelse med, at jeg overvejer, at købe Windows XP.

1) Der står på varen, at man skal have en SVGA-monitor. Erd et bare en normal monitor eller er der noget specielt ved den?

2) Hvis jeg i dag har virus på min computer (hvilket jeg tror jeg har) forsvinder den så, når jeg installerer XP?

3) Hvis jeg køber en "MS Office XP Standard for Students and Teachers - komplet pakke" skal jeg så kunne bevise at jeg studerer eller hvordan gør jeg det?

4) Evt. andet jeg skal være opmærksom på, når jeg skal købe XP??
Avatar billede arlet Juniormester
10. oktober 2003 - 12:00 #1
Du skal ikke købe xp pga at du har virus, det kan vi bare fjerne...
Avatar billede andersenph Nybegynder
10. oktober 2003 - 12:00 #2
1. Det er en normal monitor. De gamle hed vga. Nu hedder de svga.
2. ja for du formatterer din harddisk inden du installerer xp.
3. dono
4. ja om du skal home eller pro version. Hvis du har brug for en masser net features skal du købe pro. Hvis det er til hjemmebrug så køb home edition
Avatar billede ird Praktikant
10. oktober 2003 - 12:01 #3
2) Hvis jeg i dag har virus på min computer (hvilket jeg tror jeg har) forsvinder den så, når jeg installerer XP?

Ja alt virus bør forsvinde hvis du laver en ren formatering inden!

3) Hvis jeg køber en "MS Office XP Standard for Students and Teachers - komplet pakke" skal jeg så kunne bevise at jeg studerer eller hvordan gør jeg det?

Du skal jo fremvise dit studiekort
Avatar billede webhest Nybegynder
10. oktober 2003 - 12:02 #4
Hvis du formaterer din computer skulle din virus gerne være væk!
Jeg syntes selv at XP kører fint, og er meget brugervenligt, så det styresystem vil jeg stærkt anbefale!
Og ja, jeg mener at du skal bevise du studerer, og så får du jo også en pænt god rabat fordi du er studerende!
Der er sådan set ikke ret meget andet du skal være opmærksom på, hvis du har spørgesmål så er der en stor database hvor du kan indtaste dit spørgesmål, og så svarer Windows XP for dig!
Men du kan jo altid spørge herinde hvis det er ;)
Angående skærm...ja det er en almindelig skærm..!

// Webhest
Avatar billede leif Seniormester
10. oktober 2003 - 12:19 #5
3) Ja, du skal, så vidt jeg ved ligger der ikke nogen medier eller koder i pakken du køber. Der ligger en masse papirer du skal udfylde samt at din uddannelses institution skal godkende den !!! Sådan var det i hvert til fald en gang !!
Avatar billede clang-k55 Nybegynder
10. oktober 2003 - 12:23 #6
Hvordan kan jeg formatere min harddisk og er der noget der bliver slettet?? Skal jeg have installations-disketten efter at have formateret?
Avatar billede ird Praktikant
10. oktober 2003 - 12:24 #7
http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#installering_repair

Alt bliver da slette når du formatere
Avatar billede andersenph Nybegynder
10. oktober 2003 - 12:26 #8
Alt bliver slettet når du formatterer.
Du stiller i bios boot sekvensen til at starte op på din cd drev og så smider du din nye xp disc i og så får du en ny ren installation...
Avatar billede andersenph Nybegynder
10. oktober 2003 - 12:27 #9
og så i kor kom :0)
Avatar billede ird Praktikant
10. oktober 2003 - 12:30 #10
:-)
Avatar billede arlet Juniormester
10. oktober 2003 - 12:33 #11
øhhh alt bliver slettet når du formaterer
Avatar billede andersenph Nybegynder
10. oktober 2003 - 12:35 #12
Hvad mener du arlet????
Avatar billede andersenph Nybegynder
10. oktober 2003 - 12:36 #13
ååååhhh nu er jeg med *LOL*
Avatar billede arlet Juniormester
10. oktober 2003 - 12:38 #14
andersenph -> *S*
Avatar billede arlet Juniormester
10. oktober 2003 - 13:09 #15
clang-k55 -> Har lige spurgt en fra førsteholdet(aovergaard) ang om der kan være virus/trojaner efter en fuldstændig formatering. og svaret var at der stadig kan sidde noget i biossen, som man kan fjerne ved at pille batteriet ud 5 minutter...

så ups en masse forkerte svar i denne tråd *S* og *G*
Avatar billede ird Praktikant
16. oktober 2003 - 12:21 #16
sker her mere!

hvorfor smider du selv et fortsat svar så arlet??
Avatar billede arlet Juniormester
16. oktober 2003 - 12:25 #17
ird -> Fordi jeg svarer på spørgsmål 2, som du og andre svarede forkert på...
Avatar billede ird Praktikant
16. oktober 2003 - 13:17 #18
what ever
Avatar billede ird Praktikant
16. oktober 2003 - 13:28 #19
:-)
Avatar billede arlet Juniormester
28. oktober 2003 - 09:38 #20
Har du fået dit spørgsmål besvaret??, for så skal du huske at lukke dit spørgsmål ved at accepterer et svar..
Avatar billede ird Praktikant
14. november 2003 - 08:05 #21
Ville være dejligt med god feedback!