Avatar billede |rain|raven Nybegynder
09. oktober 2003 - 22:38 Der er 27 kommentarer

nogle der gider og kan

nogle der gider lave et design som det på www.lampens-venner.dk lidt anderledes men samme konsept.. det er til en clan.. getdrunk og det ville jo være godt til sådan en clan..
Avatar billede michael-k Nybegynder
09. oktober 2003 - 22:43 #1
Der er da det værste design jeg har set længe. Jeg er ret sikker på at har du et program som feks photoshop så kan du lærer at lave det på 1 time hvis du gider gør lidt selv for det.

Jeg hjælper gerne hvis det er photoshop og vil garantere at du laver noget der er flottere på 1 time :)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
09. oktober 2003 - 22:43 #2
hmm.. "For at kunne se denne side korrekt, skal du have Microsoft Internet Explorer 6!".. det er rigtigt, for det ligner p*s i Opera v7.20..

og siden er så grim at selv Internet Explorer ikke kan gøre den pænere..

forstår ikke lige hvorfor du vil ha' sådan et design..
Avatar billede cdc Novice
09. oktober 2003 - 22:46 #3
Er det noget jeg har gået glip af i dag, mange sjove links.... er det webdesignernes joke time: http://www.eksperten.dk/spm/412052
Avatar billede |rain|raven Nybegynder
09. oktober 2003 - 22:48 #4
thesurfer vis du har bedre forslag er du velkommen til at lave det.. det skal bare være noget med druk at gøre..

og michael jeg har 0 forstand på grafik :) så at sætte mig igang med photoshop.. så ligner det www.ravens.dk/gd :)
Avatar billede michael-k Nybegynder
09. oktober 2003 - 22:57 #6
rain raven  Hvis du ligger mærke til det så har du lavet en top hvor du har noget noget grafik, det har han ikke på den side du linker til.

Det er faktisk det sværeste af det hele.

At lave de rør agtigt grafik er nemt, at dit link så er grafik set utroligt ringe lavet er en anden sag.  At lav sådan et "rør" agtig  vil kræve en markering der er fyldt med farve og så et tryk og så to indstillinger, og ingen et tryk og du har den.

Tro mig det er meget nemt :-)
Avatar billede |rain|raven Nybegynder
09. oktober 2003 - 23:02 #7
kan du så ikke fixe det :D
Avatar billede michael-k Nybegynder
09. oktober 2003 - 23:06 #8
jo det kan jeg sagtens, men vil heller hjælpe, kan bedst lide folk gør en indsats, det lærer du og jeg også mere af.

Du lærer at lave det, jeg lærer at formidle min viden i en form som folk skal forstå.

Sådan er det, så ingen er du villig til at gøre en indsats er jeg også......men tro mig eksperten er som juleaften, så der skal nok komme en der laver det for dig.....så det jo op til dig selv :)
Avatar billede |rain|raven Nybegynder
09. oktober 2003 - 23:09 #9
hvordan laver man en form for rør.. jeg går for den ;)
Avatar billede |rain|raven Nybegynder
09. oktober 2003 - 23:11 #10
har kun psp 5.5 og psp 8.0
Avatar billede triple-x Nybegynder
09. oktober 2003 - 23:11 #11
/cdc - *GG* lattergassen er ik blevet filtreret helt ud endnu :o)

og rain raven - vil også væde med du kan lave noget meget flottere hvis Michael guider dig lidt igennem
Avatar billede michael-k Nybegynder
09. oktober 2003 - 23:14 #12
Sådan skal det lyde.

Jeg har kun den engelske verison så håber du også har det :)

Den måde han har lavet det på er at bruge noget der hedder bevel & embross

1.  Vælg rectaungal marquee tool  Det er det først værktøj i din værktøjs palet.  Lav så et nyt lag.
2.  Lav en markering som er aflang
3. Fyld den med farve  (alt + backspace  så fylder du den med foreground farven.
4. Tryk to gange på dit lag    Nu kommer der en boks op
5. Tryk på bevel & embross  Nu kan du stille på Size til du har noget du er tilfreds med.
6. Tryk ok og du er færdig
Avatar billede michael-k Nybegynder
09. oktober 2003 - 23:15 #13
ahh shit psp kender jeg ikke til :(
Avatar billede |rain|raven Nybegynder
09. oktober 2003 - 23:16 #14
er det psp du har eller photoshop
Avatar billede |rain|raven Nybegynder
09. oktober 2003 - 23:17 #15
hvad bruger du ?
Avatar billede michael-k Nybegynder
09. oktober 2003 - 23:17 #16
photoshop
Avatar billede |rain|raven Nybegynder
09. oktober 2003 - 23:19 #17
har du ikke msn eller sådan noget.. ? lidt lettere rain_raven80@hotmail.com
Avatar billede michael-k Nybegynder
09. oktober 2003 - 23:20 #18
det ikke for at være på tværs men har kun icq  men har du photosohp så prøv det er der noget du ikke kan finde ud af så spørg.
Avatar billede |rain|raven Nybegynder
09. oktober 2003 - 23:21 #19
kan ikke få det frem med bewel.. ja jeg har photoshop men version 5.5
Avatar billede michael-k Nybegynder
09. oktober 2003 - 23:22 #20
okay i ps 5.5 skal du højre klikke på dit lag og vælg blending options  mener ikke at man kan dobbeltklikke i den version
Avatar billede |rain|raven Nybegynder
09. oktober 2003 - 23:24 #21
273615848 <.. icq nummer
Avatar billede |rain|raven Nybegynder
09. oktober 2003 - 23:26 #22
tror jeg bruger den forkerte firkant tingest.. jeg kan kun finde den med den striplede firkant.. og trykke delete for at få anden farve. kan ikke finde en anden
Avatar billede michael-k Nybegynder
09. oktober 2003 - 23:28 #23
er på vej i seng så vil kontakte dig imorgen engang hvis ikke du har fundet ud af det.

Næste lektion bliver hvordan du laver rundingerne i enderne og hvordan du laver hul i dit rør til tekst ;)

Selvom en laver det for dig er jeg villig til at hjælpe, syntes det er synd du ikke prøver selv.

Indtil da hyg dig med det og sov godt
Avatar billede michael-k Nybegynder
09. oktober 2003 - 23:30 #24
Det er en stiplet firkant du skal lave  Derefter fylder du med farve

Husk at lave en nyt lag inden du laver firkanten  Det er meget vigigt eller virker det ikke, da du ikke kan lave det på et baggrundslag
Avatar billede michael-k Nybegynder
10. oktober 2003 - 16:17 #25
Så jeg klar igen. Fik du det til at virke ?
Avatar billede triple-x Nybegynder
10. oktober 2003 - 16:44 #26
vil da lige tilføje at hvis du senere hen har lyst til at lege med PSP så er http://www.pspgrafik.dk/ en rigtig god side, og hvis du vælger PS så er www.prodic.dk rigtig god
Avatar billede thesurfer Nybegynder
18. december 2003 - 04:02 #27
Dette spørgsmål mangler input.
Det kan f.eks. være at spørgeren mangler at acceptere/afvise svar/komme med feedback, eller af en svarer mangler at lægge et svar/komme med feedback.