Avatar billede linkes Nybegynder
09. oktober 2003 - 00:52 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Båndbredde limiter!?

Jeg har bredbånd jeg deler med 2 andre over en Linksys 54Mbit trådløs router. Vi sidder (indtil videre) på en 512/128 forb. Findes der en måde at Begrænse båndbredden til hver enkelt enhed så alle får "lige meget" for pengene. Skal jeg investere i en ny router hvis jeg vil gøre dette?, eller kan det gøres ved hjælp af software!? Det gør ikke noget at det er software på hver enkelt PC, som de enkelte brugere selv kan slå fra, da ingen er interesseret i at ødelægge det for de andre!
Avatar billede jpvj Nybegynder
09. oktober 2003 - 01:18 #1
Hvis du har mod på at få sat en Linux box op, så er der ex. http://luxik.cdi.cz/~devik/qos/htb/

Linux vil samtidig kunne give jer en effektiv firewall, samt alle de funktioner i vil kunne ønske jer på netværket (ex. FTP, WEB, mail osv..)

JP
Avatar billede viciodk Praktikant
09. oktober 2003 - 01:35 #2
.
Avatar billede linkes Nybegynder
09. oktober 2003 - 03:25 #3
Har ikke en skid forstand på Linux! :( havde håbet på at der var en software løsning!? Det må jo som sagt godt være software der kører på den enkeltes PC hvor man kan slå det fra!
Avatar billede jpvj Nybegynder
09. oktober 2003 - 03:42 #4
Shunra/Numbus http://www.pctip.ch/Downloads/dl/24704.asp

Dette produkt findes ikke mere fra producenten (www.shunra.com). Det er afløst af Shunra/Cloud, men det er vist ikke et freeware produkt.

JP
Avatar billede snowball Novice
09. oktober 2003 - 08:59 #5
Du kan evt. prøve med http://www.netlimiter.com/ - Der er blevet linket til den flere gange i spørgsmål som dette. Har dog ikke selv prøvet den.

Snowball
Avatar billede linkes Nybegynder
09. oktober 2003 - 12:49 #6
Shunra kan kun bruges til 256 MAX, så det duer ikke!
Lidt for sent Snowball fandt Netlimiter i nat ved 5 tiden (efter 4 timers søgen!), Det er installeret og virker 100 % ellers tak for hjælpen!
Avatar billede snowball Novice
09. oktober 2003 - 13:32 #7
Husk og luk spørgsmålet ved selv at lave et svar og acceptere det !

Snowball
Avatar billede linkes Nybegynder
09. oktober 2003 - 14:09 #8
Lukket.