Avatar billede iq0 Nybegynder
08. oktober 2003 - 21:33 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Deling af inet ("snor" og wlan)

Nogen der kan forklare hvordan man deler internet via en server der har 3 netkort.

Det ene netkort kommer internettet ind af (wan)
Det andet går ud til lokalnetværk (lan)
Det sidste er et trådløst netværkskort (wlan)

Hvis jeg konfigurer det sådan et internettet deles direkte til wlan virker det fint... og hvis jeg konfigurer det så det bliver delt direkte til lan virker det også...

men det skal jo ligesom virker med den begge 2 samtidigt..

Gimme guide :D
Avatar billede iq0 Nybegynder
08. oktober 2003 - 21:36 #1
Skulle måske lige sige at OS er winXP
Avatar billede bjuhl Nybegynder
09. oktober 2003 - 11:24 #2
Du skal kun bruge 2 netkorti serveren.
1 til WAN og et til LAN. WLAN er jo LAN bare trådløst.

Fra server til LAN har du nok et hub eller switch, der kobler du bare dit AP til.
Der er ikke nogen grund til at gøre det mere bøvlet, hvis ikke du har 2 LAN på forskellige sub-net.
Avatar billede iq0 Nybegynder
09. oktober 2003 - 15:10 #3
jamen det er sådan det skalvære... jeg har ingen AP jeg vil bruge et netkort som så de andre bærbare pcer i hytten skal koble til trådløst... dvs at serveren har et netkort til wan et til lan og et til wlan.
Avatar billede iq0 Nybegynder
09. oktober 2003 - 15:30 #4
ideen med at der skal være et lan netkort og et wlan netkort i serveren er at lan netkortet skal køre alm lan til mine stationære maskiner... og wlan skal køre peer to peer til bærebare maskiner...
Avatar billede bjuhl Nybegynder
09. oktober 2003 - 15:32 #5
Ahhh OK

Så kan jeg ikke hjælpe.....

Køb et AP

Du kan dog få et problem, hvis du skal have flere trådløse PC'er på ad gangen. Det du har gang i der, kan ikke gøre det ud for et AP. Dvs. du kan kun koble en PC på ad gangen.
Avatar billede iq0 Nybegynder
09. oktober 2003 - 16:25 #6
well har et AP men det disconnecter mig 5 - 6 gange om dagen.. eller hvis jeg prøver at overføre data via det trådløse :(
Avatar billede iq0 Nybegynder
21. august 2004 - 10:50 #7
Case closed... har købt en Router med Wlan og switch.. så nu kører vi.