Avatar billede wolffjan Praktikant
08. oktober 2003 - 11:44 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Kan Pcén overclocke sig selv sikkert

Jeg har en AMD 800mhz WinME - 384 RAM - med symantec indmad. I bios er der en menu, hvor jeg bliver spurgt om jeg ønsker at overclocke? Ved accept kører der en status-bar som slutter med et resultat á la 133 mhz /eller var det 113% (jeg sidder ikke ved den lige nu)....

Ved genstartsmenuen står der nu 880Mhz og windows oplyser mærkeligt nok, at der er installeret nye drivere og at den lige checker og installerer Plug & Play (ex.vis min printer???..) Men jeg tør ikke rigtigt prøve at køre løs..

Er det mon sikkert, når PCén selv har "fået lov" til at lave sine overclock-indstillinger.
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2003 - 11:50 #1
Øhh, Symantec indmad ??. SVJV laver Symantec kun software.
Det skulle vel ikke være et Soltek bundkort ?.
Avatar billede wolffjan Praktikant
08. oktober 2003 - 11:54 #2
jo selvfølgelig - undskyld. Soltec er det helt sikkert
Avatar billede wolffjan Praktikant
08. oktober 2003 - 11:58 #3
By the way, kan jeg gå længere endnu med Vcore - og er det kun for "nørder", da jeg dårligt ved, hvad det betyder at gøre det ... Jeg har checket andre spørgsmål ud her i kategorien, men ved ikke rigtig om jeg tør
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2003 - 11:59 #4
Og du bruger den der Redstorm overclocking feature ?.
Avatar billede wolffjan Praktikant
08. oktober 2003 - 12:58 #5
Jeg bruger en side i BIOS, advanced features.
Jeg tyrkker enter og bliver spurgt om jeg ønsekr at overclocke, når jeg accepterer starter der en rød statuslinje midt på skærmen, hvor værdien starter ved 100 og arbejder sig op til - som skrevet - 115 Mhz eller 115 % og siger "done"
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2003 - 13:22 #6
OK, det burde være sikkert. Jeg tror ikke du får problemer med det.

Vcore er den spænding CPUen får fra bundkortet i Volt. Jo højere, jo mere kan du overclocke, men jo varmere bliver den også. Hvis du skal pille ved den skal du ikke sætte den ned, men op en anelse. Det kan nogle gange hjælpe på stabiliteten af en overclocket maskine, men man skal passe på at CPUen ikke bliver for varm.
Avatar billede nicoladen Nybegynder
08. oktober 2003 - 14:20 #7
Jeg tvivler på du kan mærke forskel på 800 og 880 mhz.

Hvis ikke, hvorfor så overclocke den?
Avatar billede wolffjan Praktikant
08. oktober 2003 - 15:02 #8
jeg må jhjem og afprøve - foreløbig tak inden pointafgivelse
Avatar billede phg1 Nybegynder
09. oktober 2003 - 22:46 #9
jeg har meget dårlige erfaringer med redstorm det gør min computer særdeles ustabil hvis du vil overclocke så sæt dig lidt mere ind i emnet og gør det manuelt jeg syntes det er særdeles spændene men hvis du ikke er indstillet på at det kan koste afbrændt hardware så lad være.
Avatar billede wolffjan Praktikant
19. februar 2004 - 16:27 #10
jeg prøver at give w00t point - men uden held
Avatar billede wolffjan Praktikant
19. februar 2004 - 16:34 #11
dette for at afprøve problemet med afgivning af point
Avatar billede arlet Juniormester
19. februar 2004 - 16:35 #12
Du skal marker hans navn i boksen til venstre og trykke accepter