Avatar billede mallus Nybegynder
08. oktober 2003 - 10:27 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke komme på egen hjemmeside

Vi har vores webserver på indersiden (172.16.1.99). vores hjemmeside kan sagtens ses udefra, men maskinerne på indersiden kan ikke komme på vores hjemmeside. Vi kørere med AD og DNS på AD'en
Avatar billede bjuhl Nybegynder
08. oktober 2003 - 10:37 #1
Lidt flere oplysninger tak. Router, server, webserver, DNS server mv.???

Det kan måske være et lookback problem i en router.
Avatar billede bufferzone Praktikant
08. oktober 2003 - 10:38 #2
Jeg kan ikke se den, men jeres problemer kan hidrøre flere steder, f.eks. kan IP opsætningen på jeres web server betyde at web serveren er på et andet subnet end jeres interne maskiner. Prøv at kontrollere om subnetmaskin på webserverens netkort er den samme som på maskinernes netkort og om IP adressen ligger inden for samme skope som resten af maskinerne.
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
08. oktober 2003 - 10:39 #3
det har ikke noget med router eller server  at gør,

hvia man gør AD domain så kan man ikke log på hjemmesiden hvis den har det sammen doamin.

jeg ved at kan gør et eller andet men kan ikkke lige huske..
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
08. oktober 2003 - 10:43 #4
jeg mener ikke at det har noget med fejl i opsætning at gær...

man kan ikke browser til hjemmeside fra lokalt netværk hvis den hjemmesiden hed det samme som domain AD

jeg finder lige ud hvad du kan gør

i kan godt med lokat IP.

men det med www fra lokalt til domain webserver kan ikke lad sig gør..
Avatar billede mallus Nybegynder
08. oktober 2003 - 10:43 #5
Vi har en firewall (WatchGuard SOHO) der er router og firewall. Internetforbindelsen er en 2 Mbit ADSL med fast ip. Webserveren er en IIS 5.0. DNS'en er en almindelig DNS på Win2k Domain Controleren. Vi har et klasse C netværk 255.255.255.0
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
08. oktober 2003 - 10:44 #6
gær= gør

jeg har virkeligt haft et dårligt dag idag..
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
08. oktober 2003 - 10:48 #7
i kan tilføj i webserven host header name til jeres domain (domain.dk) uden www

så kan i godt fra lokalt i jeres browser http://domain.dk
det er en også løsning

men jeg skal nok finde ud af det hvad man gør, jeg kan bare ikke huske det jeg håber der noget der gør, ellers jeg skal lige ring og kommer tilbage med svar..
Avatar billede mallus Nybegynder
08. oktober 2003 - 10:49 #8
Forresten så er der ca. 15 hjemmesider på webserveren. Ingen af dem er tilgængelig fra indersiden. Hvis vi sniffer en browser session hvor vi prøver at browse en af hejemmsiderne fra indersiden, så kan vi se at browseren prøver at få fat i vores eksterne ip.
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
08. oktober 2003 - 10:51 #9
det er jo helt noget andet

det skulle du har skrevet før.
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
08. oktober 2003 - 10:52 #10
hvad med host filen?
Avatar billede mallus Nybegynder
08. oktober 2003 - 10:55 #11
Har ikke pillet med host filen. Jeg ved at man kan lave det i host filen. Men så skal jeg gøre det på samtlige klienter på indersiden. Har tilføjet www som host med vores public ip, men det løste ikke problemet.
Avatar billede squashguy Nybegynder
08. oktober 2003 - 10:55 #12
prøv at kigge på dette link, det er muligvis jeres problem
http://www.isaserver.org/tutorials/You_Need_to_Create_a_Split_DNS.html
Avatar billede mallus Nybegynder
08. oktober 2003 - 10:56 #13
Tilføjelsen af www hosten er lavet på DNS serveren.
Avatar billede nicoladen Nybegynder
08. oktober 2003 - 10:58 #14
Det er et problem vi også havde på vores netværk. Det kan løsesved at have en DNS server, eller ved at ændre i hosts-filen

Hvis du åbner hosts-filen med notepad vil du sre noget lign. dette:

# Copyright (c) 1993-1999 Microsoft Corp.
#
# This is a sample HOSTS file used by Microsoft TCP/IP for Windows.
#
# This file contains the mappings of IP addresses to host names. Each
# entry should be kept on an individual line. The IP address should
# be placed in the first column followed by the corresponding host name.
# The IP address and the host name should be separated by at least one
# space.
#
# Additionally, comments (such as these) may be inserted on individual
# lines or following the machine name denoted by a '#' symbol.
#
# For example:
#
#      102.54.94.97    rhino.acme.com          # source server
#      38.25.63.10    x.acme.com              # x client host

127.0.0.1      localhost

Dvs. du i filen skal skrive:

192.168.1.3 (hvis det er jeres webserver der ligger her)    www.ditdomæne.dk

luk og gem
evt. genstarte
Avatar billede nicoladen Nybegynder
08. oktober 2003 - 10:58 #15
172.16.1.99    www.ditdomæne.dk

Jeg så lige at du havde skrevet at din webserver lå på denne ip. :p
Avatar billede nicoladen Nybegynder
08. oktober 2003 - 10:59 #16
Og btw, det SKAL være LAN ipadressen ikke jeres public
Avatar billede riversen Nybegynder
08. oktober 2003 - 11:11 #17
genstart er ikke nødvendig :-)
Avatar billede mallus Nybegynder
08. oktober 2003 - 11:31 #18
Tilføjelsen i host filen virker. Så det bliver løsningen. Jeg gider ikke at bruge mere tid på det. Så - nicoladen hvis du vil have point, så skal du bare skrive det som svar og ikke kommentar. Tak for hjælpen
Avatar billede nicoladen Nybegynder
08. oktober 2003 - 13:20 #19
Det er et problem vi også havde på vores netværk. Det kan løsesved at have en DNS server, eller ved at ændre i hosts-filen

Hvis du åbner hosts-filen med notepad vil du sre noget lign. dette:

# Copyright (c) 1993-1999 Microsoft Corp.
#
# This is a sample HOSTS file used by Microsoft TCP/IP for Windows.
#
# This file contains the mappings of IP addresses to host names. Each
# entry should be kept on an individual line. The IP address should
# be placed in the first column followed by the corresponding host name.
# The IP address and the host name should be separated by at least one
# space.
#
# Additionally, comments (such as these) may be inserted on individual
# lines or following the machine name denoted by a '#' symbol.
#
# For example:
#
#      102.54.94.97    rhino.acme.com          # source server
#      38.25.63.10    x.acme.com              # x client host

127.0.0.1      localhost

Dvs. du i filen skal skrive:

192.168.1.3 (hvis det er jeres webserver der ligger her)    www.ditdomæne.dk

luk og gem
evt. genstarte

172.16.1.99    www.ditdomæne.dk

Jeg så lige at du havde skrevet at din webserver lå på denne ip. :p

Og btw, det SKAL være LAN ipadressen ikke jeres public