Avatar billede mlykke Nybegynder
01. januar 2001 - 15:49 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

Hjælp med opsætning af mailserver og evt. DNS på RedHat linux - Haster

Hej

Nogen som ved noget om opsætning af enten Exim eller Qmail og hvad der dertil hære som mailserver hvor der er mulighed for virtual hosting(altså at den kan være mailserver for flere forsk. domæner som hver har sine konti). Og evt. hjælp med at tjekke at DNS serveren er sat rigtigt op.

Er det noget du kan? Så er der 1670 point til den som kan gøre det.

Den som kan gøre det vil blive givet adgang til den maskine der er tale om så vedkommende kan sætte tingene op.
Ligeledes vil jeg også godt gå med til at sponsorere et webhotel og et .dk domæne til den som kan hjælpe med dette(forudsat at det virker).

Det haster, så lad mig høre.
Avatar billede mlykke Nybegynder
01. januar 2001 - 16:31 #1
Hvis nogen kan gøre det så det hele virker perfekt, så er der yderligere 3000 point på højkant.
Avatar billede pstric Nybegynder
01. januar 2001 - 17:02 #2
4670 point, det er lige lovlig meget ikke?
Kan du ikke udlove lidt ussel mammon i stedet, så du ikke ødelægger Ekspertens pointsystem. Et webhotel og et .dk domæne er da også en pæn betaling. Men tænk lige over at de 4670 point kan bringe en enkelt ekspert helt op i toppen i kategorien med næsten dobbelt så mange point som den der ligger nummer 1 lige nu.
I øvrigt har du heller ikke de sidste 3000 point, hvordan kan du tillade dig at love dem væk???
Avatar billede tommyf Nybegynder
01. januar 2001 - 17:04 #3
928 dage til i samme tempo så har han dem.
Avatar billede mlykke Nybegynder
01. januar 2001 - 17:06 #4
Jeg er da ligeglad med hvor mange point en eller anden person har.... Jeg mener den opgave jeg stiller har en værdi. Den værdi har jeg defineret til at jeg godt vil give 1600 point for. at andre så kun vil gi 50 for den samme opgave er ikke mit problem.
Samtidigt vil jeg give et webhotel med domæne til den som kan hjælpe med at løse opgaven.
De restenrede 3000 point er nogen en af mine venner har, som jeg har fået lov til at få til at få løst opgaven.

Men hvis du har interesse i at løse den så sig til.
Avatar billede mlykke Nybegynder
01. januar 2001 - 17:06 #5
Hvis i ikke har interesse i at hjælpe med opgaven, så undlad da i mindste at kommentere den.
Avatar billede mlykke Nybegynder
01. januar 2001 - 17:08 #6
Det kan godt være eksperten er en pissekonkurrence for nogen, hvor det gælder om at få flest point, men for mig gælder det om at få hjælp til at få løst en opgave.

Til at få løst den opgave er jeg villig til at uddele x antal point, sponsorere et webhotel og et domænenavn, og muligvis ussel mammon.
Avatar billede steffen Nybegynder
01. januar 2001 - 17:35 #7
sendmail kan sagtens konfigureres til mailserver med virtuelle domæner - helt simpelt gennem linuxconf (på fx. Redhat 7), mener jeg bestemt.
Avatar billede mlykke Nybegynder
01. januar 2001 - 17:36 #8
Ja, men sendmail ertil gengæld også en sikkerhedsbombe uden lige, hvilket jeg ikke er interesseret i.... :))

Avatar billede steffen Nybegynder
01. januar 2001 - 18:26 #9
Høhø - skal man alligevel ikke holde øje med CERT alligevel? - men det er da klart noget man selv vurderer :-)
Avatar billede steffen Nybegynder
01. januar 2001 - 18:27 #10
*kigger på sit tastatur og undrer sig over alle de alligeveller*
Avatar billede mlykke Nybegynder
01. januar 2001 - 19:26 #11
Du mener høhø... Man skal holde øje med de utallige advisories der er på sendmail og så dem der ikke findes nogen af til qmail fx. ;)))
Avatar billede anthony Nybegynder
02. januar 2001 - 11:29 #12
Hallo..
Experten er sku\' da ikke et sted hvor det gælder om at få flest mulige points, sådan at man rigtig kan blære sig overfor kammeraterne.
Experten er så vidt jeg er orienteret et sted som skal hjælpe folk med problemer, altså må de stakkels folk med problemerne sku\' da selv bestemme hvor mange points de vil give.

Om det så kan være skyld i at en person rykker meget højere op, det er jeg da ligeglad med, formålet med Experten er forhåbentlig at hjælpe folk med problemer, og ikke at hjælpe computernørders ego..
ÆV BÆV, Jeg har flere points end du har!! (er det ikke lidt for plat?)
Avatar billede mlykke Nybegynder
02. januar 2001 - 11:31 #13
Damn, det var da rart at der var nogen som har fattet formålet med Eksperten, istedte for at se den som en pissekonkurence for små drenge som synes det er fedt med point...
Avatar billede beaviz Nybegynder
03. januar 2001 - 03:35 #14
Jeg administrerer til daglig flere qmail og sendmail servere, og vil da meget gerne hjælpe...
Avatar billede beaviz Nybegynder
03. januar 2001 - 03:46 #15
...og med DNS :)
Avatar billede krusell Nybegynder
03. januar 2001 - 03:55 #16
\"De point som man tildeles eller har optjent, skal anvendes med omtanke, således at alle fremover kan have tiltro til dette system.\"

Og inden for det, må du selvfølgelig selv bestemme, hvad du vil bruge dem til.
Og det kan da være, at der måske skal så mange point til, men jeg synes det er for mange.
Og til beaviz (og dig mlykke) husk at poste, hvad i finder ud af her på eksperten, så andre også kan se det.
Held og lykke med det og godnat.

krusell

Avatar billede beaviz Nybegynder
03. januar 2001 - 04:51 #17
krusell: Enten offentliggør jeg alt, eller også modtager jeg ingen point (men ussel mammon istedet, det første at foretrække) - og godnat!
Avatar billede mlykke Nybegynder
03. januar 2001 - 09:10 #18
Hej Beaviz...

Lad mig lige vende tilbage til dig senere... Jeg tror jeg er ved at få problemet løst.
Avatar billede beaviz Nybegynder
03. januar 2001 - 09:47 #19
mlykke: Bare iorden, men som sagt, vil jeg meget gerne hjælpe :)
Avatar billede mlykke Nybegynder
10. januar 2001 - 23:34 #20
Hej Beaviz

Jeg har fået det sat op så jeg har ikke brug for hjælp alligevel.

Jeg har dog brug for hjælp til følgende sp.
Jeg har nemlig installeret Qmail og Vpopmail og kan også fint oprette email adresser, modtage post osv. Men hvordan opretter jeg et alias, så den viderestiller post der kommer til info@domæne.dk videre til email@andetdomæne.dk ???

Avatar billede mrcorex Nybegynder
10. januar 2001 - 23:48 #21
Nu undrer jeg mig godt nok. Jeg er ligeglad med alle de point. Men hvad syv sytten sker der her?

Jeg er godt klar over at beaviz kan nogle ting. Men......... hvad har han lavet? Han skriver selv at det skal post\'e her? Hvor er det?

HVORFOR er der tildelt 1600p for ingenting? I hvert fald er der ikke angivet her.

Vi andre vil også godt vide hvad det er i er nået frem til.

/CoRex
Avatar billede mlykke Nybegynder
10. januar 2001 - 23:51 #22
Vi er ikke noget frem til noget. Hvis du læser hvad jeg skriver så har jeg fundet ud af det, uden hjælp fra beaviz...

Men nu du siger det...hvad fanden er der sket? Beaviz har fået pointene UDEN at jeg har accepteret at give dem....
Hvad i hede hule helvede sker der...

Hmmm..... Nå, men jeg håber stadigvæk på du kan kaste noget lys over mit sp beaviz...og vi skal da lige have fundet ud af det med de point...
Avatar billede pstric Nybegynder
11. januar 2001 - 00:03 #23
Det bliver jo spændende at se om du kan få et svar for 118 point. Nu er folk jo blevet vænnet til at du giver 1600 point fo rdet rene ingenting. Jeg er ret sikker på, at der ikke er nogen af dem der ser Eksperten \'som en pissekonkurence for små drenge som synes det er fedt med point\'.

Men du kan jo vende tilbage når du har tjent masser af point. Til den tid har du selvfølgelig også fortjent et svar.
Avatar billede mlykke Nybegynder
11. januar 2001 - 00:07 #24
Fis da af med dit pis... Du går tydeligt op i de point... Jeg er sku da ligeglad med om jeg har 118 point eller 11800000. Men jeg gider da ikke at eksperten smider mine point over til beaviz uden jeg siger ok til dette og da slet ikke når jeg ikke har fået nogen hjælp fra ham endnu....

Hvis du ikke har andet end brok, så fis et andet sted hen.
Avatar billede mrcorex Nybegynder
11. januar 2001 - 00:11 #25
Hov hov, drenge. Tal pænt. :)

pstric>mlykke har da lov til at give 1600 point. Det kan være hans måde at sige at det HASTER SOM EN I....

/CoRex
Avatar billede mlykke Nybegynder
11. januar 2001 - 00:13 #26
Nemlig... Det er lige nøgatig hvad det er:)
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
18. januar 2001 - 15:45 #27
beaviz>> Kan du ikke oprette et spørgsmål, og aflevere de point retur til mlykke. Det virker som om sagen er klar. Han løste det selv, er du ikke enig ?
Avatar billede beaviz Nybegynder
19. januar 2001 - 09:07 #28