Avatar billede typen Nybegynder
06. oktober 2003 - 00:44 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Opdeling af filer

Jeg ville gerne vide hvor jeg kan hente en program hvor jeg kan opdele filer feks. en fil på 400 mb så man deler den op til at være 200 mb begge filer.
Du må os meget gerne skriver hvordan jeg sætter den igang med at opdele filerne.
på forhånd tak.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
06. oktober 2003 - 01:00 #1
http://www.schmeusser.siw.de/software/chainsaw.html Programmet har en dansk sprogfil.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
06. oktober 2003 - 01:03 #2
du kan samle filer til 1 fil med copy kommandoen:

copy /B file1.ext /B +file2.ext output.ext
Avatar billede thesurfer Nybegynder
06. oktober 2003 - 01:07 #3
et andet program er FireStorm FileSplitter: http://www.webattack.com/get/fssplitter.shtml
det kan både slitte og samle igen
Avatar billede typen Nybegynder
06. oktober 2003 - 07:46 #4
aovergaard: hvordan får jeg dem i rigtig fil type?
Feks, jeg vil opdele en avi film men den laver dem om til CHUNK fil
Avatar billede double-g Juniormester
06. oktober 2003 - 11:16 #5
Hvis det er en *.avi fil du vil dele, og du gerne vil kunne afspille begge ½ dele, så kan du ikke  gøre det med en almindelig filesplitter.
Så er det  nødvendigt med  noget videoredigerings halløj.

Som f.eks VirtualDub. http://www.dvdrip.dk/article.php?sid=19 (guiden fortæller hvordan du smider en del af en *.avi fil væk, så du skal åbne din fil, klippe den ene ½ væk, gemme under et *NYT* filnavn, og gentage det med den anden ½ del )
Avatar billede thesurfer Nybegynder
06. oktober 2003 - 19:15 #6
nu er de sådan med avi filer at indexet står sidst i filen.. dvs at hvis du er i gang med at downloade en avi, og bliver afbrudt ved midten, tja så kan du ikke afspille filen fordi indexet mangler..
mpg filer f.eks. har indexet først i filen (mener jeg).. så den kan du godt afspille..

du kan dog fixe avi filer med f.eks. DivFix (fylder kun 266 KB): http://www.divx-digest.com/software/divfix.html
så kan du afspille inkomplete avi filer.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
08. oktober 2003 - 17:09 #7
Takker for points.