Avatar billede krimi-14 Nybegynder
01. januar 2001 - 14:40 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

PSU

Jeg skal købe nyt kabinet...
Men når jeg jeg kigger på nettet står der PSU 230W, PSU 250W og PSU 300W

Hvad er forskellen???
Og hvad skal man vælge???

Hilsen
Krimi-14
Avatar billede apollo69 Nybegynder
01. januar 2001 - 14:49 #1
Hvis du vælger 300w, er du sikker på at den kan følge med.
Det kommer an på hvad du har af hardware.
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
01. januar 2001 - 14:56 #2
hvis det bliver noget med en athlon cpu i skal du nok overveje den på 300w

//Carsten
Avatar billede fcs Novice
01. januar 2001 - 14:58 #3
Der er tale om hvor kraftig stømforsyningen er. 300 Watt er naturligvis kraftigere end end 230W, så jo større processor, jo kraftigere strømforsyning.
Avatar billede maniacdog Nybegynder
01. januar 2001 - 14:59 #4
Forskellen er at,

PSU 230W = En strømforsyning på 230 Watt.
PSU 250W = En strømforsyning på 250 Watt.
PSU 300W = En strømforsyning på 300 Watt.

Som de andre siger så er det bedst og vælge en på 300 Watt netop fordi at så er du sikker på ikke og mangle.
Det er lidt afhængigt af hvilken hardware m.m. du har i din computer.
Avatar billede steffen Nybegynder
01. januar 2001 - 17:32 #5
Det er lidt ligesom med biler ..

En bil på 25 heste trækker ikke den store tunge campingvogn rundt i alperne - men den med 270 klarer det nemt.

Så hvis du har en stor campingvogn (en hurtig processor, masser af harddiske og cd-drev osv) så er du bedst tjent med en masse heste (altså 300W PSU\'en).

www.amd.com kan du fx finde en oversigt over, hvilke PSU\'er AMD anbefaler til deres Athlon processor.
Avatar billede dar Nybegynder
01. januar 2001 - 21:35 #6
PSU = PowerSUpply!!!
Avatar billede fcs Novice
02. januar 2001 - 10:40 #7
dar>> Nej, det står for: Power Supply Unit
Avatar billede maxburner Nybegynder
02. januar 2001 - 15:13 #8
Jeg vil gerne anbefalde AOpen, Tower, 300W kabinet...
Det er et godt product, og virkelig Service venligt at komme ind
Har selv købt et dengang jeg byggede min maskine. læs mere på AOpens hjemmeside:
Eks... på en Hightower Kabinet, som jeg har...

til..http://www.aopen.nl/products/housing/hq08.htm

Avatar billede cldu Nybegynder
02. januar 2001 - 16:42 #9
Når du kigger efter PSU er det en god idé ikke kun at kigge efter den påstemplede Watt værdi, men også efter det maksimale antal ampere der kan leveres på henholdsvis 5V og 12V delen.

Bruger du fx. elektrisk køling i form af Peltier TEC elementer, er et højt amperetal at foretrække, hvorimod dette ikke har større betydning ved standardkonfiguration af computeren (2 diske, 2 cdrom, CPU, evt. kabinetblæser).

Hvis du er interesseret i ekstrem overclocking, kan jeg anbefale produkterne listet på http://www.enermax.de/products/power_supplies/power_supplies.htm#atx - hovedsiden www.enermax.de kan også være rar. Enermax fører PSU enheder med op til 40 ampere på 12V og 5V mod Aopens 300W PSUs kun 18. Ligeledes fås Enermax op til 530W, hvilken kan være en stor hjælp ved store systemer (eg. mange diske, 2 cpu\'er, mange kabinetkølere osv.)

Iøvrigt er Aopens 300W PSU kun akkurat tilstrækkelig for at drive en 800+ thunderbird CPU optimalt.

Avatar billede maxburner Nybegynder
06. februar 2001 - 10:27 #10
Vildt thanx.... denne information vil jeg bruge videre..