Avatar billede killerkris Nybegynder
05. oktober 2003 - 14:37 Der er 4 kommentarer

Direkte kabeltilslutning

Kan jeg bruge direkte kabeltilslutning mellem to pc'er i WinXP og hvordan
Avatar billede jara06 Nybegynder
05. oktober 2003 - 14:39 #1
ja, hvis du mener med utp kabel m 2*rj 45 stik. (lan kabel). kablet skal bare være 'krydset' (to af par'ne indeni).
giv begge maskiner manuel ip og subnetmaske og så burde det virke :)
Avatar billede jxhello Nybegynder
06. oktober 2003 - 08:54 #2
Hvis du benytter ovenstående krydskabel, skal du IKKE benytte direkte kabel tilslutning, men bare installere netkort/drivere samt TCP/IP.. og herefter opsætte IP adressser manuelt.
Avatar billede grinderslev Praktikant
06. oktober 2003 - 21:47 #3
Jeg mener at direkte kabeltilslutning er til kommunikation på LPT og COM porte. Til dette skal du have et specielt NUL-kabel.
Avatar billede daquar Nybegynder
15. oktober 2003 - 00:31 #4
JA, det kan du godt.

Du går ind i indstillinger for netværk, trykker "opret nye forbindelse" og vælger opret advanceret forbindelse... så skulle det være muligt