Avatar billede albani Nybegynder
03. oktober 2003 - 20:28 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

ny samlet pc, intet på skærmen

Hej alle !

Jeg har netop samlet en PC, alle dele er helt nye, ASUS bundkort, P4 1,8 GHz CPU osv... (kan specificeres hvis det vil hjælpe ?!?!?)

mit problem ligger i at når alt er samlet og jeg tænder for den kommer der INTET frem på skærmen... jeg har forsøgt at skifte grafikkortet ud med et jeg ved virker, men stadig intet, der er strøm til grafikkortet da blæseren på denne kører ligesom CPUen også for køling...

er der nogen der har nogle idé om hvad der kan være galt ?

Det er min opfattelse at selv et "nøgent" bundkort og et grafikkort vil give et skærmbillede... eller ?

på forhånd tak for al hjælp !
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2003 - 20:39 #1
Prøv at starte med cpu, frafikkort og ram og se om der sker noget.
Får du nogle bip?
Avatar billede albani Nybegynder
03. oktober 2003 - 20:40 #2
nej intet
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2003 - 20:52 #3
Hvad så uden ram?
Hvad så uden grafikkort?
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2003 - 20:54 #4
Har du mulighed for at låne en anden cpu og prøve med den? Det kunne godt være at den ikke duer.
Avatar billede albani Nybegynder
03. oktober 2003 - 20:57 #5
haredware info:

bundkort:
Asus ATX Sis 648FX Chipsæt
SIS 648FX / AGPX8 / 5xPCI / 3xDDR(400) / Socket 478 / ATX

cpu:
Intel Pentium 4 1.8Ghz Soc 478 BOXED / 400
FCPGA / (L1) 32kb / (L2) 512kb / Inkl. køler

grafikkort:
Daytona GeForce4 Ti4200 / 128 MB / TV-Out
GeForce 4 TI 4200-8X / AGP X8 / 128MB DDR / TV-OUT

ram:
Samsung 256 MB DDR RAM PC3200 400 Mhz
DDR RAM 400 Mhz 3200

HD: (hvis det skulle betyde noget ?)
Maxtor IDE 80GB Ultra Dma/133 7200 Rpm / Fluid
ATA-133 / 7,200RPM / 2MB / <9ms

håber at det måske kan give lidt hjælp til mig... :-)))
Avatar billede albani Nybegynder
03. oktober 2003 - 21:00 #6
jeg kan desværre ikke lige pt. komme til en P4 cpu... da min gamle maskine kører med en AMD cpu... :-(((( har også selv haft cpu´en i tankerne, men burde den ikke give et skærm billede alligevel, hvis den nu ikke virker ?!?!?! har lige haft køleren taget af, ser ikke ud som om den har noget skade... ?!??!
Avatar billede albani Nybegynder
03. oktober 2003 - 21:00 #7
uden graffikkort ? så får jeg nok heller ikke noget skærmbillede frem... ?
Avatar billede zhark Nybegynder
03. oktober 2003 - 21:12 #8
Hvis ikke du får eet POST (Power on self test) beeb, er noget galt!
Naturligvis kan du ikke få noget på skærmen, hvis...? CPU eller mobo er stået af, men tros alt kan der også være noget med en forbindelse, du må så kontrollere dem ALLE een for een, men desværre skulle der jo dog komme ikke eet - men evt. flere beeb, hvis ikke lige det netop var mobe/CPU der var problemer med. For så ville beeb kunne indikere lidt om hvad/hvor?
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2003 - 21:13 #9
Næ men jeg tænkte mere på bip når du prøvede uden grafikkort...hvis der heller ikke kommer noget der så tror jeg det er cpu'en.
Avatar billede albani Nybegynder
03. oktober 2003 - 21:14 #10
5 min. så er jeg tilbage, vil lige se om jeg kan fremkalde et sådan "bib"... :-)
Avatar billede albani Nybegynder
03. oktober 2003 - 21:18 #11
niksen ! ikke noget "bib", hverken uden ram, uden grafikkort, og med alt andet slået fra ligeså.... !?!??! dog med cpu´en slået til hele tiden
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2003 - 21:22 #12
Prøv at checke cpu'en og se om du skulle have fået bøjet et ben elelr sådan noget under monteringen.
Avatar billede albani Nybegynder
03. oktober 2003 - 21:25 #13
det ser ikke sådan ud, jeg har den afmonteret nu... toppen af den har fået lidt af kølerens kølepasta på, men ellers intet unormalt...
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2003 - 21:26 #14
Ja så er du nok nødt til at prøve med en anden cpu eller prøve din cpu i et andet MB, er jeg bange for :-(
Avatar billede albani Nybegynder
03. oktober 2003 - 21:27 #15
det er første gang jeg har monteret en pentium cpu, har monteret en hel del AMD cpu´er hvor der jo ikke skal meget til at "skramme" og der med ødelægge cpu´en... og det er også meget tydeligt på en amd, fordi den lille blok, er skarb i kanterne og blank... nogen ideer til hvor meget der skal til for at en p4 evt. skulle være skadet... ?!??!?!
Avatar billede albani Nybegynder
03. oktober 2003 - 21:28 #16
nej der er nok ikke andet for... jeg takker for din tid... jeg skriver svaret her så snart jeg finder det, regner med at skife delene ud i morgen engang, så må jeg se hvad der er galt... udelukkelses metoden... :-)
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2003 - 21:29 #17
Næ ikke andet end at jeg har hørt det samme som dig med AMD'er men jeg har ikke hørt det samme med Pentium'er
Avatar billede albani Nybegynder
03. oktober 2003 - 21:31 #18
jeg kan nu heller ikke tro at den er beskadigt, men som sagt så er min erfaring med pentium ikke stor... men jeg vil låne et bundkort og en anden cpu i morgen og skifte delene ud så jeg kan finde fejlene, der er nok ikke rigtig andet at gøre... :-((((
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2003 - 21:32 #19
Det lyder som en god ide, og det kan jo sagtens have været i stykker inden du fik det.
Avatar billede albani Nybegynder
03. oktober 2003 - 21:35 #20
ja det er jo set før.... :-((( men mit bud, lyder på at det må være bundkortet det er galt med, eftersom "bibbet" mangler og cpu´en ikke ser beskadiget ud (tror ikke Intel sender særligt mange cpu´er ud med fejl på !)... grafikkortet tror jeg ikke rigtig på efter som min skærm rigtigt nok registrer at der er forbindelse...
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2003 - 21:38 #21
Jeg tror du har ret i MB, jeg håber du får det løst i morgen.
Avatar billede here35 Nybegynder
05. oktober 2003 - 10:49 #22
Der er vel ikke et bøjet ben i skærmstikket ???
Avatar billede here35 Nybegynder
05. oktober 2003 - 10:50 #23
Hvis du kan låne et pci grafikkort og prøve med det, det er før set at bios ikke vil starte agp porten op først. :-)
Avatar billede Slettet bruger
09. oktober 2003 - 20:57 #24
albani>> Fik du fundet ud af det?
Avatar billede albani Nybegynder
10. oktober 2003 - 22:35 #25
har sendt bundkortet retur til forhandleren, afventer pt. svar på hvad der er galt med det... de har endnu ikke testet det... sendte det i mandags, og de har modtaget det tirsdag, så jeg regner med svar senest man - tir i næste uge... skal nok skrive resultat her... :-))))
Avatar billede Slettet bruger
10. oktober 2003 - 22:43 #26
Ok, jeg håber at de så bare sender dig et nyt og ikke begynder at reparere på det :-)
Avatar billede Slettet bruger
29. februar 2004 - 15:59 #27
Hvordan gik det så?